تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 104294

قیمت حبوبات در بازار چند؟

قیمت حبوبات در بازار چند؟
یکی از اصلی ترین بخش های برنامه غذایی عموم مردم حبوبات می باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد حبوبات و قیمت آن در کف بازار صحبت کنیم.

به گزارش شهر بورس، یکی از اصلی ترین بخش های برنامه غذایی عموم مردم حبوبات می باشد. این دانه های گیاهی سرشار از پروتئین هستند و جزو غذاهای اصلی گیاهخواران نیز محسوب می شوند. از نظر ارزش غذایی حبوبات هم رده گوشت هستند. البته بد نیست بدانید که میزان اهن موجود رد حبوبات بسیار کمتر از آهن موجود در گوشت است ولی در عوض فاقد چربی می باشد.

خوردن حبوبات به کاهش کلسترول، کاهش قند خون و افزایش باکتری های سالم روده کمک می کند. از این رو این محصول در سرتاسر جهان کشت می شود و بازار واردات و صادرات آن بسیار قوی می باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد حبوبات و قیمت آن در کف بازار صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت حبوبات روی لینک مورد نظر کلیک کنید و یا به وب سایت زیر مراجعه کنید.

آدرس وب سایت: www.kimiyabeans.com

حبوبات چیست؟

دانه های خوراکی و خشک شده گیاهی را حبوبات می گویند که دارای انواع مختلفی است و برای خوردن آن ها ابتدا باید آن ها بپزید. این دانه ها در غلاف رشد می کنند و وقتی که از داخل غلاف خارج می شوند آن ها را خشک می کنند و روانه بازار می نمایند. شما انواع حبوبات را دیده و حتی روزانه از آن ها استفاده می کنید. لوبیا، عدس، نخود، لپه و … همگی جزو حبوبات می باشند و در غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

ایرانی‌ها از دیرباز از حبوبات استفاده می‌کردند، در ایران فرایند پخت غذا را آشپزی نامیده‌ایم چون آش‌ها بسیار متنوع هستند چنانکه هر شهر و روستای ایران یک نوع آش مخصوص به خود دارند و یکی از اصلی‌ترین غذاهای ایرانی همان آش است. بر کسی پوشیده نیست، که آش غذایی است سالم و مغذی که پایه‌اش حبوبات و غلات است.

قیمت حبوبات در بازار چند؟

انواع حبوبات در بازار ایران

عدس، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید، نخود، ماش، لپه/ف باقلا، دال عدس و … همگی حبوبات معروفی هستند که در غذاهای متنوعی استفاده می شوند. هر یک از انواع حبوبات دارای ویژگی های خاصی است. این محصولات یکی از مغذی ترین اعضای رژیم غذایی هر فرد در طول زندگی هستند. فیبر، پروتئین گیاهی، ویتامین بی، کلسیم، آهن و پتاسیم در حبوبات به وفور یافت می شود. به همین دلیل در برنامه غذای کودکان برای رشد از حبوبات استفاده شده است.

در حقیقت می‌توان گفت خانواده حبوبات با اینکه آهن کمتری نسبت به گوشت دارند، اما مفیدتر از آن هستند، زیرا هیچ چربی اشباع شده‌ای ندارند و کربوهیدرات‌های پیچیده نیز دارند و دارای خواص زیادی هستند. مصرف حبوبات می‌تواند به داشتن دستگاه گوارش سالم، کاهش کلسترول خون و کاهش قند خون کمک زیادی کند. در این باره می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر شما یک فنجان عدس میل کنید، 37 درصد از آهن و 90 درصد از فولات روزانه خود را تامین می‌کنید!

همچنین برخی از حبوبات مانند لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز منبع عالی برای آنتوسیانین و آنتی اکسیدان‌ها هستند. به همین دلیل است که حبوبات یکی از شاخه‌های مهم در هرم غذایی به شمار می‌رود. افراد گیاهخوار می‌توانند با افزایش مصرف حبوبات نیازهای روزانه خود به مواد مغذی را برطرف کنند. بیشتر حبوبات حاوی مقدار زیادی آمینو اسید هستند و یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی محسوب می شوند.

به عنوان مثال، نخود و لوبیا هر کدام حاوی 15 گرم پروتئین در هر فنجان هستند، همان مقدار لوبیا سفید نیز حاوی 19 گرم پروتئین است. پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی است و برای عملکرد سلولی و رشد عضلات بسیار مهم است. به همین دلیل، حبوبات در رژیم گیاهخواری اهمیت ویژه‌ای دارند و اغلب به عنوان منابع اولیه پروتئین استفاده می‌شوند.

قیمت حبوبات در بازار چند؟

حبوبات تازه را از کجا بخریم؟

علاوه بر تمیز بودن محصولی که خریداری می کنید تازه و باکیفیت بودن آن نیز مهم است. حبوبات را می توان چندین سال نگهداری کرد اما خواص اولیه خود را از دست می دهد. بنابراین برای استفاده روزانه لازم است که حبوبات همان سال را تهیه کنید. یکی از شرکت های بین المللی که در زمینه خرید و فروش حبوبات فعالیت می کند شرکت کیمیا بینز می باشد. شما می توانید برای خرید هر محصولی به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید و محصول خود را سفارش دهید و از تازه بودن آن اطمینان داشته باشید. برای مشاهده قیمت لوبیا می توانید روی لینک کلیک کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ