تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 151117

قطع مستمری ۱۳ هزار مددجو؛ واقعیت یا انکار؟

قطع مستمری ۱۳ هزار مددجو؛ واقعیت یا انکار؟
علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، از قطع مستمری ۱۳ هزار مددجو به دلیل کمبود بودجه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، در تاریخ سوم شهریورماه ۱۴۰۳، علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، از قطع مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان این سازمان خبر داد. او توضیح داد که این تصمیم به دلیل عدم تکافوی تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه گرفته شده و این مددجویان بدون اطلاع قبلی از لیست دریافت‌کنندگان مستمری خارج شدند. به گفته انجلاسی، مستمری این مددجویان از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فراتر نمی‌رفت و خانوارهای یک نفره تا پنج نفره به ترتیب بین یک میلیون تا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کردند.

با این حال، محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در واکنش به این موضوع اعلام کرد که هیچ قطعی مستمری برای مددجویان بهزیستی رخ نداده است. او توضیح داد: «اعتبارات هر ماه به تدریج و بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم، یک دوازدهم بودجه سالانه است.» وی همچنین به مشکلاتی در تحقق منابع هدفمندی اشاره کرد اما افزود که سازمان همچنان متعهد به پرداخت مستمری بوده و تاکنون ۱۰۷ درصد از مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده است.

این ادعا در حالی مطرح شد که در جلسه‌ای در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳، با حضور معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، توافق شد اعتبار مربوط به مستمری شهریورماه برای ۱۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی که مستمری‌شان قطع شده بود، دوباره تخصیص یابد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون