تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141458

قاچاق فرش‌های افغانستانی تهدیدی برای بازار فرش ایران

قاچاق فرش‌های افغانستانی تهدیدی برای بازار فرش ایران

ورود فرش‌های قاچاق افغانستانی از مرزهای شرقی به ایران، به یکی از بزرگترین مشکلات صنعت فرش کشور تبدیل شده است.

به گزارش شهر بورس، بازار فرش ایران در قبضه فرش‌های قاچاق افغانستان قرار گرفته است. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از افزایش قاچاق فرش‌های دستباف افغانستان به ایران و حجم بالای این فرش‌ها در بازار فرش ایران خبر داد.

در نشست اخیر کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران با رئیس‌کل گمرک ایران که روز سه‌شنبه دو مردادماه برگزار شد، حاجی‌آقامیری به این موضوع اشاره کرد و خواستار رسیدگی نهادهای مسئول به این مسئله شد. وی بر لزوم جلوگیری از قاچاق فرش دستباف افغانستان از مرزهای شرقی به داخل کشور تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران بیان داشت که فرش‌های دستباف افغانستان به هر تعداد تخته که قاچاقچیان سفارش دریافت کرده باشند، از مرز شرقی کشور عبور کرده و کمتر از ۴۸ ساعت به تهران تحویل داده می‌شوند.

قاچاق فرش افغانستانی، تهدیدی برای صنعت فرش ایران

حاجی‌آقامیری در این نشست، به نگرانی‌های خود درباره تأثیرات منفی قاچاق فرش‌های افغانستانی بر بازار فرش ایران پرداخت و خواستار اقدام فوری نهادهای مسئول برای مقابله با این مشکل شد. وی اضافه کرد که ورود غیرقانونی این فرش‌ها نه تنها به تولیدکنندگان داخلی آسیب می‌زند بلکه بازار فرش ایران را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

راهکارهای مقابله با قاچاق فرش

در ادامه این نشست، پیشنهاداتی برای جلوگیری از قاچاق فرش‌های افغانستانی مطرح شد. از جمله این پیشنهادات، افزایش نظارت و کنترل مرزها و ایجاد سازوکارهای مناسب برای ردیابی و پیگیری کالاهای قاچاق بود. همچنین تأکید شد که همکاری میان نهادهای مختلف از جمله گمرک و نیروهای امنیتی برای مقابله با این پدیده ضروری است.

منبع: اکونگار

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات