تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۴
کد خبر : 134403

قاضی زاده هاشمی درباره فیلترینگ چه گفت؟

قاضی زاده هاشمی درباره فیلترینگ چه گفت؟
پخش برنامه «میزگرد فرهنگی» با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» یکی از ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان در شبکه دو سیما آغاز ‌شد.

به گزارش شهر بورس، قاضی زاده هاشمی در پاسخ به اسفندیاری با طرح این سوال که در سال ۱۴۰۱ کشور ما با چالش های اجتماعی بوده و فضای ناآرامی داشتیم اعتراضاتی بود که به خشونت کشیده شد و شهدایی را در جهت امنیت کشور از دست دادیم؛ با توجه به شناخت از سوابق سیاسی و تبیینی که از شما  داریم حضور فعالی در آن تیم در جهت تبیین روشنگری و حضور در بین جوانان و دانشجویان از شما ندیدیم، علت این سکوت چند ماه چه بود، تحلیل آن وقایع چیست؟، گفت: یا جستجوی حضرتعالی کامل نبوده است و یا در فضای مجازی به خوبی انعکاس داده نشده است واگرنه قبل از برنامه دولت برای حضور در دانشگاه‌ها، در بیش از ۱۰ دانشگاه تهران و استان‌های زنجان، قم، سیستان، خراسان رضوی و خوزستان حضور یافتم.

زیرساخت اغتشاشات ۱۴۰۱ را فرهنگی می‌دانم؛ برخلاف فتنه‌های قبلی که جنبه سیاسی، امنیتی و اقتصادی داشت

وی ادامه داد: در طول دو سال ونیم گذشته بیش از ۷۰ سفر استانی داشتم به ویژه در دوره اغتشاشات برای تبیین مسائل برنامه دانشجویی داشتم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: زیرساخت اغتشاشات ۱۴۰۱ را فرهنگی می‌دانم؛ برخلاف فتنه‌های قبلی که جنبه سیاسی، امنیتی و اقتصادی داشت و مواضع صریحی داشتم که برخی رسانه‌ها هم بر روی مواضع من کار کردند.

خبر مرتبط
علیرضا زاکانی فردا به تبریز سفر می کند
علیرضا زاکانی فردا به تبریز سفر می کند

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از حضور این نامزد انتخاباتی در تبریز خبر داد.

بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند

پس از آن، انتظامی نیز با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس دولت شوید با توجه به اینکه رئیس شورای فضای مجازی هستید با فیلترینگ چه می کنید؟، نظر قاضی زاده هاشمی در این زمینه را جویا شد.

قاضی زاده هاشمی درباره فیلترینگ گفت: این موضوع در دو سطح قابل بحث است؛ یکی‌قوانین موجود است که رئیس جمهور مجری قانون است و باید پیشنهادات خود را به قانون گذار جهت اصلاح ارائه دهد و سطح دیگر بحث ایده من است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در چهارچوب اختیارات باید قول بدهد و معتقدم همانطور که جامعه هنری را هنرمندان می توانند مدیریت کنند، بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دسترسی به فضای مجازی در لیبرال ترین کشور دنیا اینگونه است که پدر خانواده می تواند بعضی سایت‌ها را بر روی فرزندش ببندد. طبع جامعه ما عفیف است اگر این کار را به مردم بسپاریم بهتر است. حتما ترکیبی از فعالان فضای مجازی و ترکیبی از مردم را به عنوان نمایندگان دولت برای کنترل فضای مجازی خواهم گذاشت و یک آزادی هم باید به خانواده بدهیم.

اینترنت جزو کالاهای اساسی است و از این موضع تدافعی باید بیرون آییم و باید حکمرانی اینترنت جهانی را بدست گیریم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: اینترنت جزو کالاهای اساسی است و از این موضع تدافعی باید بیرون آییم و باید حکمرانی اینترنت جهانی را بدست گیریم، زیرا دانش فنی و ابزار این حوزه را در اختیار داریم و می‌توانیم در ۱۰ سال آینده حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم؛ در این زمینه سازوکارها باید اصلاح شود و به اینترنت سریع، سالم و آسان در دسترس نیاز داریم

در ادامه، حسین انتظامی کارشناس این میزگرد فرهنگی گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگ هنر و رسانه ممیزی بسیار بالاست که توسط اشخاص غیر مسئول مداخله می شود؛ در قانون مطبوعات آمده هیچ مقام دولتی و غیردولتی نه می تواند سانسور کند نه اینکه به آنها بگوید چه بنویسند فقط مصوبات شورای عالی امنیت ملی مستثناست ولی اکنون مرتب به رسانه ها امر و نهی می شود؛ همین سبب شده است بسیاری از فعالان فرهنگ و هنر گوشه گیر شوند برای این موضوع چه برنامه ای دارید؟

نظر قاضی زاده هاشمی درباره اعمال ممیزی‌ها

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال این کارشناس فرهنگی در زمینه اعمال ممیزی‌ها گفت: در طول تاریخ آن بخشی از تمدن ما شکوفا بوده که امرای آن زمان با فرهیختگان و هنرمندان و شعرا هم نشینی داشتند؛ خصوصیتی که مقام معظم رهبری به خوبی نشان داده؛ در مستند غیر رسمی می بینید که حتی برخی افراد تعجب می کنند که رهبر معظم انقلاب با چنین افرادی یا نویسندگانی گفت وگو کرده و نظرش را دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: قوه هاضمه جامعه اسلامی بسیار قوی است؛ ارزش های اسلامی فطری هستند و نباید از اینکه اینها دچار خدشه شوند، بترسیم بلکه باید به مردم اعتماد کنیم؛ تبلور مردم در جامعه فرهنگ و هنر، روزنامه نگاران و نویسندگان هستند؛ اگر این اقشار کرامت و احساس تعلق دینی و ملی داشته باشند که در احترام به آنها و رسیدگی به مشکلاتشان اتفاق می افتد، آنها هم وطنخواه تر و متدین تر از ما خواهند بود و مراقبت جدی تری خواهند داشت.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: من ۱۴ سال نماینده مجلس بودم و مرد قانون هستم؛ به حوزه اجرا آمدم تا قوانین را اجرا کنم؛ از اینرو با قاطعیت جلوی هر اقدام غیر قانونی را می گیرم و حقوق قانونی مردم باید حتما رعایت شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: عدم استفاده از اهالی فرهنگ منجر به واگرایی و کاهش سرمایه اجتماعی شده است و در تمام ساحت‌ها به ویژه فرهنگ، مساله نوع حکمرانی است.

براساس شاخص‌های جهانی، وضعیت رفاه عمومی نسبت به سال ۵۷ افزایش یافته اما شاخص سرمایه اجتماعی کاهش یافته است

وی ادامه داد: خرده‌ فرهنگ‌ها، باورها، ارزش‌های ملی میهنی و اسلامی که متبلور در سرزمین پهناور ما است را نادیده گرفتیم و تحت قالب مشترک، سعی کردیم همسان‌سازی ایجاد کنیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از اهالی فرهنگ، صاحبنظران و افراد موثر جامعه استفاده نکردیم که نتیجه آن واگرایی اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: براساس شاخص‌های جهانی، وضعیت رفاه عمومی نسبت به سال ۵۷ افزایش یافته اما شاخص سرمایه اجتماعی کاهش یافته است، زیرا نظام ارزشی حاکم بر تفکر ما و شهروندان تغییر پیدا کرده است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: سه و نیم میلیون ورزشکار در کشور داریم که ۴۱ درصد آن بانوان هستیم. متاسفانه به علت کمبود امکانات ورزشی برای بانوان شاهد عدم موفقیت‌های چشمگیر آنان هستیم که در دولت آینده این موضوع حل خواهد شد.

وی درباره گردشگری به ضرورت توسعه این مقوله اشاره کرد و افزود: بیشترین گردشگر کشور، قشر مذهبی هستند. باید گردشگری مذهبی و خانوادگی را به مردم جهان عرضه کنیم. ۴۵۰ میلیون شیعه در کشورهای همسایه داریم و باید حداقل ۱۰ درصد از شیعیان جهان را جذب گردشگری کشور کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بسیاری از دانشجویان کشور به دلیل عدم راستگویی مسئولین از ارزش‌های نظام رو برگردانده‌اند؛ بنابراین لازم است تا روابط مردم با مسئولان احیا شود. با پشتیبانی مردم می‌توان تا عملیات‌هایی مانند وعده صادق را انجام داد؛ بنابراین باید اعتماد مردم را جلب کرد. بزرگترین وظیفه دولت مردم و خانواده به دست آوردن اعتماد مردم و حفظ سرمایه اجتماعی است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ