تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۶
کد خبر : 134401

قاضی زاده هاشمی از انتخابات کناره گیری می کند؟

قاضی زاده هاشمی از انتخابات کناره گیری می کند؟
پخش برنامه «میزگرد فرهنگی» با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» یکی از ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان در شبکه دو سیما آغاز ‌شد.

به گزارش شهر بورس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه -۲۵ خرداد- به مدت ۹۰ دقیقه مهمان برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما است. وی در این برنامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، محورها و برنامه های خود در حوزه مسائل فرهنگی را تشریح خواهد کرد.

در این برنامه، لاله فرهنگ متین و داوود رحیمی سجاسی مشاوران قاضی‌زاده هاشمی هستند همچنین شهاب اسفندیاری، حسین انتظامی و الهام یاوری سه کارشناس حوزه فرهنگ در این میزگرد حضور دارند.

قاضی زاده هاشمی در این میزگرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است، عنصر سازنده اصلی تمدنی فرهنگی ما در مقابل هجوم فرهنگی که در جامعه ماست مفهوم کلان است. در فرهنگ غرب مبنا فرد و پاسخ به نیازهای فرد است اما در فرهنگ ایرانی اسلامی فرهنگ جمع گرا و تبلور آن در خانواده است.

وی با اشاره به نامگذاری دولت خود با  عنوان «دولت خانواده» اظهار داشت: توجه ویژه به موضوع خانواده دارم و اسم دولت خود را دولت مردم و خانواده نام نهادم زیرا پدر و مادر خود را فدای سعادت فرزندان می کنند، فرزندان در این بستر خانواده رشد می کنند و آن را به جامعه تسریع می دهند.

خبر مرتبط
اظهارنظر کاندیدهای ریاست جمهوری درباره اخذ مالیات
اظهارنظر کاندیدهای ریاست جمهوری درباره اخذ مالیات

شیوه مالیات ستانی همواره مورد توجه آحاد جامعه قرار دارد زیرا بخشی از درآمد آنها را در شرایط تورمی امروز کاهش می‌دهد. اینکه مالیات چگونه و از چه قشری اخذ شود تا به عدالت نزدیک‌تر باشد، ظرافت‌هایی دارد که در نگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید آن را جستجو کرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: در عصر تهاجم فرهنگی اتفاقاتی در جامعه رخ داده است از جمله اینکه سن ازدواج افزایش یافته و اکنون ۱۱ تا ۱۳ میلیون نفر از افراد جامعه مجرد هستند همچنین و در دهه ۹۰ آمار ازدواج ۳۳ درصد کاهش یافت و آمار طلاق ۲۱ درصد افزایش داشت.

قاضی‌زاده هاشمی با ببیان اینکه در عرصه فرهنگی خط مقدم مردم و خانواده‌ها هستند و دولت نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری را برعهده خواهد گرفت، اظهار داشت: باید مردمی‌سازی در بخش‌های مختلف فرهنگ نیز پیاده‌سازی شود و اکنون ۸۰ هزار مسجد، ۱۱۰ هزار مدرس، هشت هزار امامزاده و ۲۰۰ هزار موقوفه داریم که باید با طرح واحد خانواده و محله پیوند بخورند و اداره تمام آنها به دست مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در بخش اقتصادی معتقدیم که شرکت‌های دولتی باید به مردم واگذار شود، در تعلیم و تربیت یا مالکیت و یا مدیریت بخش‌ها، بنا به اقتضائات حقوقی و فقهی باید در اختیار مردم قرار گیرد.

زنان فرصت هستند نه مسئله

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان فرصت هستند نه مسئله، افزود: در جامعه سنتی ما نیز زنان نقش چند وجهی داشتند؛ بخشی از هزینه های خانواده را تامین می کردند و در رشد شهرنشینی زندگی سنتی تغییر یافت ولی ساز و کار باید اساسی شود و باید همسان سازی اجتماعی پیش بینی کنیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حالی که ۵۰ درصد جامعه ما بانوان هستند به طور کلی نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان نیز باید طراحی کنیم همچنین باید اقتضائات تعلیم و تربیت متفاوت برای آنها در نظر گرفته شود اما این کار اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: اگر همه در میدان باشند، قطعا مشکلات را می‌توانیم حل کنیم.  زمانی نگرانی وجود دارد که یک گروه خاص مملکت را مال خود می‌دانند و بقیه را بیگانه یعنی یک عده خودی هستند و روز به روز این حلقه خودی‌ها تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون میزان مصرف اعتیاد در زنان بیشتر شده و باید درون خانواده تقویت شود، سیاست گذاری برای تقویت خانواده، آموزش و پرورش، نظام مالیاتی و گردشگری طراحی شده است و در دولت خانواده برنامه‌ریزی کردیم هویت اسلامی ایرانی با تمرکز بر خانواده رشد پیدا کند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر مردم همه با هم برای کشور تلاش کنند، عالمان، دانشمندان، توانمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان در میدان باشند و برای آنها احترام قائل باشیم همه مشکلات کشور را قطعا می‌توانیم حل کنیم.

در ادامه لاله فرهنگ متین مشاور نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:در کشور با وجود اینکه جایگاه بانوان در خانواده و نقش آفرینی با رویکرد مثبت بوده و توفیقات زیاد حاصل شده ولی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نشده است؛ اکنون از هر ۱۰۰ نفر ۱۵ نفر جویای کار هستند و از مباحث مهم نظام مسائل زنان، اشتغال آنان است که باید در نظام حکمرانی دیده شوند.

وی افزود: نظام مسائل بانوان در ساحت های مختلف متفاوت است و بسته های حمایتی برای رشد و شکوفایی آنها نیز متفاوت است؛ از اینرو لازم است در ۸۵ درصد موارد از ظرفیت های خاص آنان استفاده شود. به عنوان نمنه جایگاه بانوان در حوزه تعلیم و تربیت و معلمی با خلایی که وجود دارد به عنوان معلم یار یا سلامت یار در خانه بهداشت به دور از نگاه اقتصادی، نگاه ارزشی و ارزشمند بودن و حضور اجتماعی دیده شود.

فرهنگ متین تصریح کرد: رشد خوبی در بانوان فرهیخته داریم اما نسبت قابل قبولی از ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف از جمله مدیریتی دیده نمی شود در حالیکه رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید داشتند.

مشاور قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر بخواهیم خانواده شاد و با امید داشته باشیم نیاز است از بانوان در مهارت در حوزه سواد رسانه، ورزش و دیگر عرصه ها استفاده شود.

قصد کنارکشیدن از انتخابات را ندارم

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال حسین انتظامی یکی از کارشناسان میزگرد فرهنگی مبنی بر اینکه شایعه شده که قرار است از ادامه رقابت ها انصراف دهید، گفت: من جزو آدم‌های بد سابقه در انصراف هستم، یک دفعه کاندیدا بودم و سابقه روشن دارم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه عناصر خانواده در حال فداکاری برای هم هستند، افزود: عنصر کانونی فرهنگ ایرانی ایثار است ولی آدم برای هرچیزی ایثار نمی‌کند، آدم برای مکتب خود ایثار می‌کند. گاهی وظیفه در ماندن است گاهی هم در رفتن؛ نیامدم که بروم به هیچ عنوان قصد کنارکشیدن ندارم اما آماده فداکاری برای جامعه هستم.

وزیر فرهنگ را با مشورت اهالی فرهنگ و هنر انتخاب می‌کنم

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقد به نظریه مردم رشید هستم؛ مردمی که رشد پیدا کردند و قابلیت اعتماد دارند، نه مردمی که نیاز به بزرگتر دارند. دولت و حاکمیت در مورد اقشار مختلف، دولت وظیفه ارتباط مستمر و کرامت‌بخشی دارد. افراد هنگامی که عزت‌نفس داشته باشند خودشان مراقبت می‌کنند.

وی ادامه داد: به این قائل نیستم که غیرهنرمندان از هنرمندان مراقبت کنند، پزشکان، معلمان، خبرنگاران و هر جریانی نیز به همین ترتیب. وقتی می‌گویم کار را به مردم می‌سپارم، یعنی سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت را به مردم می‌سپاریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را با مشورت جامعه فرهنگ و هنر و کسی که مقبول آنان باشد انتخاب می‌کنم چون قرار است در تعامل با آن جامعه باشد همچنین وزیر آموزش و پرورش را  با نظر معلمان انتخاب خواهم کرد.

قوی‌ترین وزیر باید وزیر آموزش‌وپرورش باشد

قوی‌ترین وزیر باید وزیر آموزش‌وپرورش باشد و در یک بازه زمانی چهار تا هشت ساله ۳۰ درصد بودجه کشور باید به آموزش‌وپرورش تخصیص داده شود.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: در گام اول انقلاب ظرفیت‌های بسیار بزرگی ایجاد شد اما نیاز به دگردیسی داریم. اسم این دوره را فصل پروانگی گذاشتم، پیله باید شکافته شود و موجودی جدید خلق شود و آغاز آن از تحول در نظام آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با نظام آموزش و پرورش فعلی، انسان‌های شبیه به هم تربیت می‌کنیم.  بیشترین تربیت‌پذیری فرزندان ما ۳ تا هشت سالگی است که ما آنها را رها کرده‌ایم، در حالی که دنیا به این سمت رفته است و فاصله بین سن بلوغ و سن تشکیل خانواده نباید خیلی زیاد باشد. با تحصیلات دانشگاهی، این فاصله بیش از یک دهه است و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی وارد می‌کند. این مساله باید حل شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جدی ترین برنامه من در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود،  تاکید کرد: قوی‌ترین وزیر باید وزیر آموزش‌وپرورش باشد و در یک بازه زمانی چهار تا هشت ساله ۳۰ درصد بودجه کشور باید به آموزش‌وپرورش تخصیص داده شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ