تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 131752

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

فولادساز برتر 1402 که بود؟

فولادساز برتر 1402 که بود؟
مجتمع فولاد خراسان به‌ترتیب با رشد 73.9 و 36.7 درصدی فروش و تولید در سال 1402 به عنوان برترین فولادساز کشور شناخته می‌شود.

به گزارش شهر بورس، در میان شرکت‌های بزرگ فولادی ایران، مجتمع فولاد خراسان (فخاس) طی ماه‌های اخیر عملکرد چشمگیری داشته و توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. این موفقیت‌ها نه تنها به دلیل رشد فروش قابل توجه، بلکه به علت افزایش چشمگیر تولید و ثبت رکوردهای متعدد به دست آمده است.

بررسی عملکرد فخاس در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت دارای رتبه اول رشد فروش سالانه است و همچنین رتبه اول رشد تولید فولاد در سال مالی 1402 را نیز در اختیار دارد.

رشد فروش

مقایسه فروش سالانه شرکت‌های بزرگ فولادی از سال 1401 تا 1402 نشان می‌دهد که مجتمع فولاد خراسان با رشد 73.9 درصدی فروش، در صدر قرار دارد. فروش این شرکت از 12 هزار و 429 میلیارد تومان در سال 1401 به 21 هزار و 614 میلیارد تومان در سال 1402 رسید.

این رشد چشمگیر در حالی رخ داد که سایر شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب کیش، و آهن و فولاد ارفع رشد فروش کمتری را تجربه کردند.

خبر مرتبط
رشد 28 درصدی فروش فولاد خراسان در 6 ماهه نخست 1403/ روند «فخاس» تغییر می‌کند؟
رشد 28 درصدی فروش فولاد خراسان در 6 ماهه نخست 1403/ روند «فخاس» تغییر می‌کند؟

شرکت فولاد خراسان در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ با رشد ۲۸ درصدی فروش نسبت به سال قبل مواجه شده است. آیا این روند می‌تواند نشانه‌ای از تغییر وضعیت سهم و ورود به دوره صعودی باشد؟

جدول زیر مقایسه‌ای از رشد فروش شرکت‌های بزرگ فولادی را نشان می‌دهد:

شرکت رشد فروش (1402)
فولاد خراسان 73.9%
فولاد مبارکه 52.4%
فولاد کاوه جنوب کیش 49.6%
آهن و فولاد ارفع 34.5%
فولاد خوزستان 39.4%
فولاد هرمزگان جنوب 29.7%
ذوب آهن اصفهان 26.8%
جهان فولاد سیرجان 22.2%

رشد تولید

علاوه بر رشد فروش، مجتمع فولاد خراسان در سال 1402 با رشد 36.7 درصدی تولید فولاد نیز برجسته شد. این شرکت با فاصله قابل توجهی از دیگر شرکت‌های فولادی نظیر آهن و فولاد ارفع (با رشد تولید 9.2 درصدی) پیشی گرفت.

این موفقیت در حالی است که این شرکت در ماه‌های آذر و دی 1402 رکورد تولید شمش فولادی را شکسته بود که نشان‌دهنده روند رو به رشد تولید در این شرکت است.

رکوردهای تولید

مجتمع فولاد خراسان در سال 1402 با ثبت رکوردهای متعدد در تولید، توانست به عنوان یک الگوی موفق در صنعت فولاد کشور شناخته شود. برخی از این رکوردها عبارتند از:

رکورد تولید شمش فولادی در ماه‌های آذر و دی 1402

رشد 36.7 درصدی تولید فولاد در مقایسه با سال 1401

افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید به واسطه بهبود فرآیندهای تولید و استفاده از تکنولوژی‌های جدید

رکوردشکنی همچنان ادامه دارد

بررسی گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به 31 اردیبهشت 1403 شرکت فولاد خراسان نشان می‌دهد که عملکرد بی‌نظیر فخاس همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، فولاد خراسان در اردیهشت امسال بیش از هزار و 900 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه قبلی 73 درصد رشد را به ثبت رسانده است. فولاد خراسان در اردیبهشت سال گذشته هزار و 100 میلیارد تومان فروش داشت.

همه این اتفاقات باعث شده که فخاس به یکی از پدیده‌های فولادی تبدیل شود. با توجه به گزارش‌های مثبت و عملکرد سودآور این شرکت، انتظار می‌رود وضعیت سهام این شرکت نیز در آینده بهبود یابد. این امر به دلیل اعتماد سرمایه‌گذاران به مدیریت کارآمد و استراتژی‌های موفق این شرکت است.

فولادساز برتر 1402 که بود؟

با توجه به آمارها و ارقام، مجتمع فولاد خراسان به عنوان برترین فولادساز سال 1402 در ایران شناخته می‌شود. رشد قابل توجه فروش و تولید این شرکت، همراه با ثبت رکوردهای متعدد و بهبود وضعیت سهام، نشان‌دهنده مدیریت کارآمد و استراتژی‌های موفق این شرکت است. از این رو، مجتمع فولاد خراسان به عنوان نمونه‌ای موفق در صنعت فولاد کشور مطرح می‌شود.

گزارش از مرضیه نجفی

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات