تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر : 147353

در اولین روز کاری شهریور ماه در رینگ بین‌‌الملل فراورده‌های هیدروکربوری رقم خورد

فروش صادراتی گاز مایع پتروپالایش کنگان با رقابت قیمتی متقاضیان

فروش صادراتی گاز مایع پتروپالایش کنگان با رقابت قیمتی متقاضیان
شرکت پتروپالایش کنگان در روز شنبه سوم شهریور ماه توانست ۴۴ هزار تن گاز مایع را در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رساند؛ این معامله ارزش ریالی بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال را رقم زد. 

 

به گزارش شهر بورس، شرکت پتروپالایش کنگان در اولین روز کاری شهریور ماه برابر ۴۴ هزار تن گاز مایع (پروپان و بوتان) را با قیمت پایه‌ای برابر ۲۶ پریمیوم دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه کرد؛ عرضه پیشین این محصول مربوط به دوازدهم خرداد ماه امسال بود. متقاضیان استقبال خوبی از عرضه گاز مایع پتروپالایش کنگان داشتند، به نحوی که حجم تقاضای ثبت شده در رینگ بین‌الملل به ۳۰۸ هزار تن رسید. تقاضای ۷ برابری نسبت به حجم گاز مایع عرضه شده باعث شد تا متقاضیان برای کسب سهم از عرضه گاز مایع به رقابت قیمتی با یکدیگر روی آورند. با توجه به رقابت انجام شده متوسط نرخ فروش گاز مایع پتروپالایش کنگان به منفی ۳۹.۲ پریمیوم دلار به ازای هر تن رسید؛ درواقع مشتریان برای کسب سهم از این عرضه حاضر شدند تا هر تن از این محصول را ۱۳.۲ دلار بالاتر از قیمت پایه خریداری کنند.

فروش گاز مایع پتروپالایش کنگان در رینگ بین‌الملل ارزش دلاری برابر ۲۷ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۶۸۰ دلار را رقم زد؛ از این رقم برابر ۵۸۰ هزار دلار نتیجه رقابت متقاضیان بود؛ بنابراین برتری حجم تقاضا نسبت به عرضه و رقابت برای کسب سهم از عرضه گاز مایع باعث شد تا ارزش معامله گاز کایع پتروپالایش کنگان در رینگ بین‌الملل نسبت به ثبت فروش در نرخ پایه رشدی ۲.۱ درصدی داشته باشد. فروش این گاز مایع، از رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ارزش ریالی برابر ۱۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال را رقم زد.

منبع: مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران

خبر مرتبط
فروش گاز مایع صادراتی در بورس انرژی رکورد زد
فروش گاز مایع صادراتی در بورس انرژی رکورد زد

در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ارزش معاملات ثبت شده در رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی ایران به ۴۴ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال رسید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ