تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۱۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 135789

فروش اموال کوروش کمپانی و چای دبش/ اموال توقیفی در چرخه مصرف

فروش اموال کوروش کمپانی و چای دبش/ اموال توقیفی در چرخه مصرف
رئیس سازمان اموال تملیکی از اقدامات جدید این سازمان در فروش اموال توقیفی مفسدین اقتصادی و جلوگیری از انهدام کالاهای متروکه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، رئیس سازمان اموال تملیکی اعلام کرد که با تغییر رویکرد در دولت سیزدهم، کالاهای متروکه به جای انهدام، وارد چرخه مصرف شده‌اند. عبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان اموال تملیکی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: املاک توقیفی مفسدین اقتصادی در استان‌های مازندران و خوزستان به فروش رسیده‌اند.

اجتهادی توضیح داد که در سه سال اخیر، تعیین تکلیف اموال منقول رشد 500 درصدی داشته است. این رشد سریع مانع از احتکار دولتی شده و بازگشت اظهارنامه‌های کالاهای متروکه نیز به دلیل آگاهی صاحبان کالا از فرایند فروش سریع‌تر شده است. وی افزود که تعداد برائت‌های صادره در مراجع رسیدگی کاهش یافته و این کاهش به دلیل اقدامات مؤثر سازمان است.

جزئیات فروش و انهدام اموال

در سه سال گذشته، انهدام اموال توقیفی بیش از 300 درصد افزایش یافته است، اگرچه در سال گذشته این میزان 26 درصد کاهش یافته است. همچنین، فروش اموال غیرمنقول در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 1750 درصدی داشته است. املاک توقیفی مفسدین اقتصادی از خوزستان تا مازندران به فروش رسیده و این رشد از محل فروش املاک این افراد حاصل شده است.

خبر مرتبط
افزایش نرخ محصولات ختور
افزایش نرخ محصولات ختور

شرکت رادياتور ايران (ختور) نرخ فروش محصولات خود را به شرکت تامین قطعات تراکتورسازی تبریز تعدیل کرد.

پایش تصویری و سامانه هوشمند

اجتهادی با اشاره به پایش تصویری کلیه انبارهای کشور در تهران، اظهار داشت که قفسه‌بندی انبارها نیز بیش از 2000 درصد رشد کرده که این امر منجر به پیش‌بینی‌پذیری و برنامه‌ریزی بهتر در انبارها شده است. وی همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند سازمان خبر داد که جلوی فساد را خواهد گرفت و به زودی رونمایی خواهد شد.

فروش ماشین‌آلات معدنی

به گفته رئیس سازمان اموال تملیکی، بیش از 4000 دستگاه خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی در سال گذشته تعیین تکلیف شده‌اند. براساس قانون بودجه 1403، تعیین تکلیف خودروهای ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی بر عهده سازمان قرار گرفته و این اقدام از طریق مزایده الکترونیکی انجام خواهد شد.

فروش اموال کوروش کمپانی

اجتهادی با اشاره به تعیین تکلیف پرونده املاک مفسدین اقتصادی، اعلام کرد که تنها یکی از املاک گروه شهمیری، زمینی به وسعت 85 هزار متر در مازندران است که به فروش رسیده است. اموال کوروش کمپانی در تهران و قشم در اختیار سازمان قرار گرفته و دستگاه قضا تأکید کرده که این اموال به سرعت به فروش برسند. خودروها، املاک و تعداد زیادی موبایل جزو این اموال هستند که در تیرماه پس از ارزیابی، فرایند فروش آنها آغاز خواهد شد.

توقیف کانتینرهای چای دبش

اجتهادی اعلام کرد که 1000 کانتینر چای دبش در بندر شهید رجایی توقیف شده است. برخی از این چای‌ها به دلیل غیرقابل مصرف بودن منهدم خواهند شد. همچنین، مقداری قیر به عنوان متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات