تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر : 132114

عملکرد خوب وسپهر در سال نامساعد بازار سرمایه

عملکرد خوب وسپهر در سال نامساعد بازار سرمایه
وسپهر با رشد۳۳درصدی توانست۴۷۰۰۰میلیارد ریال سود تلفیق و۴۲۰۰۰میلیارد ریال سود در واحد اصلی تماما از محل درآمد های عملیاتی محقق کند در این مجمع عمومی باتقسیم سود ۷۶.۵ درصدی، به ازای هر سهم ۴۲۰ریال به سهامداران رسید.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری‌گروه‌مالی‌سپهرصادرات سال مالی منتهی به 29/12/1402 در روز چهارشنبه9خردادماه با حضورحداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر جواد وکیلی نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات طی گزارشی به سهامداران به مهمترین فعالیت های صورت گرفته در سال مالی گذشته اشاره کرد.

وی با بیان سوابقی از فعالیت شرکت در دهه گذشته افزود: در سال گذشته علی رغم وضعیت نامساعد بازار سرمایه و برخی حوزه های اصلی کسب و کاری شرکت مانند املاک و مستغلات و حوزه پتروشیمی سود سالانه تلفیقی گروه با ۳۳ درصد رشد نسبت به سال قبل حدود ۴۷ هزار میلیارد ریال و سود واحد اصلی حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال بوده است که تماماً ازمحل فعالیت‌های عملیاتی شرکت و گروه حاصل شده است.

عملکرد خوب وسپهر در سال نامساعد بازار سرمایه 1

دکتر جواد وکیلی همچنین به واگذاری پرتفوی بورسی و فرابورسی گروه مالی سپهر صادرات به شرکت آرمان توسعه مبین مهر سپهر اشاره کرد و افزود: سال گذشته در راستای هلدینگ چند رشته‌ای شدن، قسمت قابل توجهی از سهام خود را به شرکت آرمان توسعه منتقل کردیم.

وی همچنین در خصوص کاهش سهم شرکت‌های ساختمانی در سبد سرمایه‌گذاری وسپهر گفت: دریافت موافقت اصولی اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار جهت تأسیس صندوق املاک و مستغلات، ادغام دو شرکت ساختمانی توسعه سپهر فارس و اوج سپهر پارس، ارزش‌گذاری شرکت سپهر تهران، برگزاری چندین نوبت مزایده جهت واگذاری سهام و برنامه‌ریزی جهت پذیرش سهام شرکت فوق در بازار سرمایه از اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

مدیرعامل وسپهر ادامه داد: ارزش گذاری شرکت ساختمانی سپهر تهران انجام و در حال حاضر عملیات پذیرش شرکت در بورس تهران شروع شده است و با جدیت پیگیری می‌شود و اگر شرایط بازار سرمایه مساعد باشد به امید خدا، شرکت ساختمانی سپهر تهران را در بازار سرمایه و بورس تهران عرضه خواهیم کرد. ارزش خالص دارایی شرکت سپهر تهران حدود ١٠ همت بوده که در آگهی های فروش سهام اطلاع رسانی عمومی شده است.

عملکرد خوب وسپهر در سال نامساعد بازار سرمایه 3

وی در ادامه افزود: کلیه تکالیف قانونی جهت افشای اطلاعات و رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی از جمله رعایت ماده ۲۸ دستورالعمل و واگذاری بخش عمده سهام بانک صادرات ایران رعایت شده و تایید حسابرس نیز در این خصوص برای گزارش سال مالی ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.

دکتر جواد وکیلی درخصوص شرایط تبدیل شرکت از سرمایه‌گذاری به هلدینگ چند رشته ای گفت: با اصلاح سبد سرمایه‌گذاری و تجهیز شرکت‌های تابعه در راستای هلدینگ شدن قرار گرفتیم و در حوزه زنجیره ارزش خدمات بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، تملک سهام تأمین سرمایه سپهر و سهام کارگزاری بانک صادرات را در برنامه خود قرار دادیم و همچنین به حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در حوزه زنجیره بازار سرمایه نگاه ویژه ای داریم.

وی همچنین در خصوص اقدامات موثر جهت خروج از سهامداری بانک صادرات ایران ادامه داد:  براساس الزامات قانونی و تکالیف، تسویه بخش قابل توجهی از بدهی به بانک صادرات ایران طی دو سال اخیر جمعاً به مبلغ ۷۷۰۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین دستاوردها و اقدامات انجام شده وسپهر است.

عملکرد خوب وسپهر در سال نامساعد بازار سرمایه 4

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات همچنین به اجرایی شدن افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی اشاره کرد و افزود: این افزایش سرمایه بدون تحمیل هزینه‌های ناشی از خرید حق تقدم‌های استفاده نشده از مهم‌ترین اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بوده است.

دکتر وکیلی به اقدامات مثبت صورت گرفته در شرکت نیشکر هم اشاره کردو گفت: طرح های کاغذ و قند شهدای دزفول شرکت نیشکر تا دو سال دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید که زنجیره ارزش و سود آوری شرکت را متحول خواهند کرد و با توجه به اینکه شرکت نیشکر کلکسیونی از زنجیره ارزش‌ها بوده و این شرکت یک هلدینگ تمام عیار تولیدی و صنعتی است.

وی ادامه داد  شرایط این شرکت رو به رشد و توسعه ارزش افزا است و اگر شرایط بازار سرمایه هم به وضعیت مطلوبی برسد، حتماً این شرکت در بورس عرضه خواهد شد و همه سهامداران عمده از جمله بانک ملی، بانک صادرات و سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص با یکدیگر هم‌نظر هستند.

مدیر عامل وسپهر همچنین به  اقدامات جدید گروه مالی سپهر صادرات هم اشاره کرد و گفت : ورود وسپهر به حوزه معدن و اقتصاد هوشمند از جمله مواردی است که ورود به سرمایه گذاری در این بخش ها را آغاز نمودیم و امیدواریم در سال آتی به صورت جدی عملیاتی شود.

عملکرد خوب وسپهر در سال نامساعد بازار سرمایه 2

وی همچنین با تشکر از همکاران گروه مالی در تهیه گزارش سالانه گفت: خوشبختانه گزارش سالانه با تایید کامل حسابرس قانونی و بدون هیچ بند توضیحی نهایی شد و در اختیار شما سهامداران ارجمند قرار گرفته است.

در پایان مجمع سالانه گروه مالی سپهر صادرات، به ازای هر سهم ۴۲تومان معادل ۷۶/۵ درصد سود نقدی تقسیم شد که با رضایت کامل سهامداران همراه بود و مقرر شد این سود تا اواسط مردادماه به حساب سجامی سهامداران حقیقی واریز شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ