شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 47979

علی عباسیان:

سهامداران هم از سازمان ضربه می‌خورند و هم از حقیقی‌های پول‌دُرشت

سهامداران هم از سازمان ضربه می‌خورند و هم از حقیقی‌های پول‌دُرشت
علی عباسیان، کارشناس بازار سرمایه گفت: متأسفانه سهامداران هم از سازمان بورس و هم از طرف سهامدار حقیقی پول دُرشت و مرتبط با سازمان ضربه می‌خورند.

علی عباسیان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در بازار، ترس حاکم است و سهامداران هم به اخبار خوب و هم به اخبار بد، واکنش منفی نشان می‌دهند. در این شرایط، پول هوشمند وارد بازار نمی‌شود.

دستکاری در بازار

وی افزود: منبع ترس، دست‌کاری بازار است. هفته گذشته، حمایت بسیار مهم شاخص کل از دست رفت و شاخص کل از محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد، بازگشت. این مسائل نشان می‌دهد که بازار دست‌کاری می‌شود و حتی اساتید بازار را می‌ترساند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: بازار تکنیکالی و بنیادی پیش نمی‌رود. سهام مختلف در نواحی خوبی هستند و نمی‌خواهند بیشتر از این افت کنند، اما متأسفانه با شکست حمایت شاخص، همه سهام بازار نیز شروع به ریزش می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن | بورس هفته آینده چه می شود؟


علی عباسیان به بیان مطالبات سهامداران در بورس پرداخت و گفت: مردم منتظر اتمام دست‌کاری و یا کنترل بازار توسط یک نهاد ناظر هستند. کنترل بازار توسط نهادهایی مانند قوه قضائیه و یا مجلس شورای اسلامی، خواسته بسیاری از فعالان بازار است.

وی ادامه داد: تنها خواسته سهامداران این است که نهادی به وجود بیاید که حق‌وحقوق‌شان را مطالبه کند و یا حداقل مانع از دست‌کاری بازار شود تا ما بدانیم ناظری در بازار وجود دارد. اعتراضات هم به همین موضوع بود که سهامداران درخواست می‌کردند بازار قابل پیش‌بینی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «بازار دست‌کاری می‌شود»، یادآور شد: وضعیت بازار فوق‌العاده است، اما این ترس باید برطرف شود تا روند صعودی سهام آغاز شد. دست‌کاری شاخص و دست‌کاری حتی از سوی حقیقی‌هایی که از منابع مالی بسیاری برخوردارند، مشکلی است که در بازار وجود دارد.

علی عباسیان - گزارش بورس امروز 11 بهمن ، سیگنال مثبت برای بورس در ابتدای بازار

سهامداران هم از سازمان ضربه می‌خورند و هم از حقیقی‌های پول‌دُرشت

علی عباسیان یادآور شد: متأسفانه سهام مختلف دست‌کاری شدند و 80 درصد اصلاح کردند که این اتفاق گاهی توسط افراد حقیقی اتفاق افتاد. همه می‌پرسند که چرا با این افراد برخورد نشد؟ متأسفانه سهامداران هم از سازمان بورس و هم از طرف سهامدار حقیقی پول دُرشت و مرتبط با سازمان ضربه می‌خورند.

وی در پاسخ به این سؤال که «معاملات بورس در هفته پیش رو را چطور ارزیابی می‌کنید؟»، عنوان کرد: از لحاظ تکنیکالی، یک مقاومت در محدوده یک میلیون و 330 هزار واحد پیش روی شاخص کل است. فردا احتمالاً بازار با فشار فروش و افت سهام مواجه شود که در صورت عبور از این شرایط، مقاومت بعدی، در محدوده یک میلیون و 350 هزار واحد خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متأسفانه حمایت مهم یک میلیون و 330 برای شاخص کل تبدیل به مقاومت شده است. با این حال، بازار روند صعودی را آغاز کرده، اما امیدوارم این حرکت، پولبک نباشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان