تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کد خبر : 97442

عرضه اولیه کرومیت به زودی در بازار فرابورس

عرضه اولیه کرومیت به زودی در بازار فرابورس
با برگزاری نخستین نشست خبری مدیران شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، عرضه اولیه کرومیت در یک قدمی انجام در بازار سرمایه قرار گرفت.

به گزارش شهر بورس، نشست خبری عرضه اولیه کرومیت (سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا) امروز در محل ساختمان شرکت فرابورس برگزار شد.

در این نشست خبری تورج معراجی ضمن معرفی شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، اظهار داشت: شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در سال ۱۳۹۵ در بخش خصوصی به صورت سهامی خاص تاسیس و در سال ۱۴۰۱ به سهامی عام تبدیل شد. این شرکت در ۳۰ بهمن ماه همان سال در شرکت فرابورس ایران پذیرفته شد.

وی افزود: فعالیت شرکت در کلیه امور مربوط به اکتشاف، استخراج، راه اندازی، امور فناوری، طراحی نظارت و … که به معادن مربوط باشد خلاصه می شود . ۹۵ درصد مالکیت این شرکت در اختیار آقای علیرضا رجبعلی بنا رئیس هیئت مدیره شرکت بوده و باقی ۵ درصد در بین باقی سهام داران تقسیم شده است.

مدیرعامل کرومیت خاطرنشان کرد: این شرکت در حاضر ۱۱۴ نفر نیروی انسانی دارد که عمده فعالیت آنها اجرایی است. در سال ۹۵ این شرکت با ۵۰۰ میلیون تومان دارایی ثبت شد که در سال های مختلف با چند مرحله افزایش سرمایه در حال حاضر دارایی فعلی شرکت به ۱۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره کرومیت پرداخت و بیان کرد: کرومیت یکی از مواد معدنی استراتژیک است که برای آن هیچ جایگزینی در صنعت فولاد نیست. این امر کرومیت را به مواد معدنی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

معراجی ادامه داد: کرومیت در ۴ گرید متالوژی، شیمیایی، ریخته گری و نسوز تفکیک می شود. بزرگترین تولید کننده و صادر کننده کرومیت در جهان آفریقای جنوبی است که حدود ۷۹ درصد کل آمار جهانی را تشکیل می دهد. در این میان کشور ما هم یک درصد از تولیدات کرومیت جهان را به خود اختصاص داده است. کشور چین نیز بزرگترین وارد کننده کرومیت در جهان است و ۶۵ درصد آمار کلی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت درباره تولید ماده فروکروم که از ماده کرومیت تولید می شود نیز توضیحاتی داد و اعلام کرد: شرکت کاوندگان بنا عملا تولید کننده کرومیت و منگنز است اما این شرکت در سال های گذاشته برای جلوگیری از فروش مواد خام، در شرکت بنا ماشین که زیر مجموعه شرکت است سرمایه گذاری کرده و ۶۰ درصد مالکیت آن را بر عهده دارد. کارخانه فروکروم صنعت بنا ماشین از ماده کرومیت، فروکروم تولید می کند.

عرضه اولیه کرومیت به زودی در بازار فرابورس

در ادامه نشست پیرزادی مدیر مالی شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت مالی شرکت پرداخت و اظهار داشت: درآمد شرکت از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ ۵۸.۴ میلیارد برای سال ۱۳۹۹، ۶۲ میلیارد برای سال ۱۴۰۰ و ۹۲ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی با اشاره به عرضه اولیه کرومیت، خاطرنشان کرد: ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ استارت محصول دوم شرکت زده شد. ۴,۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به منگنز و ۸۷ میلیارد تومان مربوط به کرومیت بوده است. در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۶ درصدی و سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ رشد رشد ۴۹ درصدی را داشته ایم و این یک نویدی برای سرمایه گذاران در شرکت به حساب می آید.

پیرزادی ادامه داد: بهای تمام شده ۸,۷۰۰ برای سال ۹۹، ۸,۳۰۰ برای سال ۱۴۰۰ و ۸,۹۰۰ برای سال ۱۴۰۱ هر محصول بوده است و با توجه به عدم نیاز به مواد اولیه، عمده هزینه شرکت حقوق و دستمزدها است. برای حقوق و دستمزد ها نسبت به سال قبل با رشد ۵۴ درصدی مواجه بوده ایم. سود خالص برآورد شده در سال ۱۳۹۹، ۵۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۰، ۵۱ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۱ ، ۶۹ میلیارد تومان بود.

مدیر مالی کرومیت یادآور شد: یکی از موضوعات مهم که شرکت از آن برخورداری دارد، معافیت ۱۰ ساله از مالیات است. شرکت هایی که در مناطق محروم هستند معمولا معافیت ۲۰ ساله دارند که این یکی از چالش های شرکت است. پروند شرکت ما از سال ۹۵ الی ۱۳۹۹ هنوز در هئیت های دارایی در حال گردش است تا به شرکت به حق قانونی خود برسد.

وی افزود: با توجه به ارزشی که در بخش ارزیابی شرکت انجام داده اند می تواند یک پایندگی خوبی برای شرکت متصور کند و این می تواند نویدی برای عزیزان سرمایه گذار باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات