تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 156854

طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟
ریزش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار، سرمایه‌گذاران را با چالش‌هایی مواجه کرده است؛ کارشناس بازارهای مالی،به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای این وضعیت پرداخته است.

به گزارش شهر بورس، در پی ریزش شدید قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، بسیاری از خریداران که در هفته‌های گذشته به امید کسب سودهای میلیونی وارد این بازار شده بودند، با زیان‌های قابل توجهی مواجه شدند. در حالی که قیمت دلار و اونس جهانی طلا در حال افزایش بود، ناگهان قیمت‌ها در بازار داخلی به شدت کاهش یافت و سرمایه‌گذاران شاهد سوختن سرمایه‌های خود در یک ساعت ابتدایی معاملات بودند.

تحلیل کارشناس بازار

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری در بازار طلا را با دیدگاه بلندمدت منطقی ارزیابی کرده و اظهار داشت: ریزش قیمت‌ها ناشی از ریسک‌های دستوری ایجاد شده روی قیمت دلار بوده است. او همچنین افزود: این وضعیت می‌تواند فرصتی مناسب برای تکمیل سبد سرمایه‌گذاری طلا باشد، اما باید به صورت بلندمدت مورد توجه قرار گیرد.

نوسانات بازار طلا

طباطبایی تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در بازار طلا با دید کوتاه‌مدت توصیه نمی‌شود، زیرا این بازار دچار نوسانات خواهد بود. او پیش‌بینی کرد که قیمت‌های طلا و سکه احتمالاً در میان‌مدت به سطوح قبلی بازمی‌گردند، اما در بلندمدت از نرخ تورم نیز پیشی خواهند گرفت.

روش خرید طلا

این کارشناس همچنین توصیه کرد که ورود به بازار باید به صورت پلکانی انجام شود، به‌ویژه برای افرادی که هنوز سبد طلا ندارند. او گفت: بازه زمانی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باید بالای ۶ ماه باشد.

خبر مرتبط
قیمت سکه و طلا امروز 6 آبان 1403 + جدول
قیمت سکه و طلا امروز 6 آبان 1403 + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده کنید.

وضعیت قیمت طلا و سکه

در روز شنبه، قیمت سکه امامی با افت سه میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی به ۵۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید. همچنین، سکه بهار با کاهش دو میلیون و ۲۱۵ هزار تومانی به قیمت ۴۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه نیز با افت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا نیز کاهش چشمگیری را تجربه کرد؛ هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۸۳۶ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت چهار میلیون و ۴۰۴ هزار تومان معامله شد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون