تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 132724

طلای قسطی بخریم یا نه؟ / مزیت های خرید اقساطی طلا

طلای قسطی بخریم یا نه؟ / مزیت های خرید اقساطی طلا
بسیاری از کسانی که قصد خرید طلا را دارند، به دلیل قیمت بالای آن از تصمیم خودشان صرفه‌نظر می‌کنند. اما بهتر است بدانید که روش‌های دیگری هم برای خرید طلا وجود دارد.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد آنلاین، شما می‌توانید از روش خرید طلا قسطی بدون پیش‌ پرداخت استفاده کنید و انواع زیورآلات مثل گوشواره و سرویس طلا بخرید. با این کار میتوانید بدون هزینه زیادی صاحب انواع زیورآلات طلا می‌شوید. در این مقاله درباره مزیت‌های خرید طلا قسطی صحبت می‌کنیم و شرایط آن را توضیح می‌دهیم.

مزیت‌های خرید اقساطی طلا

قیمت طلا در سال‌های اخیر دچار نوسان‌های زیادی شده است، بنابراین، بهترین راهکار خرید اقساطی است. در این روش، شما مبلغ سنگینی پرداخت نمی‌کنید و با پرداخت هزینه‌ای معقول صاحب زیورآلات طلا می‌شوید. همچنین، کسانی که نقدینگی زیادی برای خرید طلا ندارند و می‌خواهند با مبلغ کم طلا خریداری کنند، می‌توانند به روش قسطی طلا بخرند. خرید قسطی طلا در خرید هدیه‌ای گران‌بها و ارزشمند به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید هدیه ارزشمند و ماندگاری برای دوستان و اقوام تهیه کنید، بهترین کار خرید قسطی طلا است. با استفاده از این روش می‌توانید سرویس طلا، انواع گردنبند، گوشواره و دستبند طلا را به عنوان هدیه تهیه کنید.

خرید انواع طلا به روش قسطی

شما با استفاده از روش اقساطی می‌توانید انواع طلا مثل سرویس طلا، گردنبند، گوشواره، دست‌بند و انگشتر طلا را خریداری کنید. هنگام خرید آنلاین طلا به صورت قسطی می‌توانید نوع طلا و قیمت آن را مشخص کنید. به‌علاوه، بهتر است به کارمزد سایت، عیار طلا، اعداد حک‌شده روی آن، وزن و رنگ آن توجه کنید. وزن طلا رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. هرچقدر طلا سنگین‌تر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. معمولا، طلاهای موجود در بازار به رنگ‌های زرد، سفید و رزگلد هستند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند طلای زرد ۱۸ عیار بخرند. عیار، میزان فلز طلای به کار رفته در زیورآلات را نشان می‌دهد. معمولا عدد عیار روی طلا درج شده است. در نهایت، بعد از خرید طلا، حتما فاکتور خرید را از فروشنده بگیرید.

خرید قسطی طلا با چک

در این روش شما برای ضمانت پرداخت هزینه طلا، فقط یک چک صیادی ارائه می‌کنید. این چک مدرک ضمانت شماست. برای ثبت چک صیادی کافیست به اپلیکیشن‌های بانکی مراجعه کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌های بانکی مثل تاپ و آپ خدمات ثبت چک صیادی را انجام می‌دهند. برای دریافت چک کافیست، اپلیکیشن را دانلود کنید و به قسمت ثبت چک بروید.

خرید طلا با ضمانت گذاشتن طلای کار کرده

اگر می‌خواهید به صورت قسطی طلا بخرید و طلای کارکرده را به عنوان ضمانت به فروشنده بدهید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این حالت، وزن طلای کارکرده باید برابر با طلای انتخابی شما باشد و فاکتور خرید معتبری داشته باشد. به‌علاوه، در این روش باید به فروشنده پیش پرداخت بدهید. نکته مهم اینکه فروشنده تا پایان تسویه کامل قسط‌ها، طلای کارکرده را پیش خودش نگه می‌دارد.

خرید قسطی طلا بدون طلای کارکرده

برای خرید طلا با این روش باید پیش‌پرداخت بپردازید. به‌علاوه، فروشگاه‌های محدودی این کار را انجام می‌دهند و بهتر است از قبل درباره فروشگاه اطلاعات لازم را کسب کنید. بعد از انتخاب فروشگاه و نوع طلا، بیش از نیمی از مبلغ طلا را به عنوان پیش پرداخت می‌پردازید. اما طلای شما به عنوان ضمانت پیش فروشنده باقی می‌ماند. بعد از پایان زمان، می‌توانید طلای خریداری‌ شده و فاکتور را تحویل بگیرید. بعضی از مشتری‌ها نمی‌توانند به این روش اعتماد کنند. بنابراین، فروشنده‌ها یک رسید رسمی با مهر و امضای فروشگاه به ارائه می‌دهد.

سایت‌های مطمئن برای خرید طلای قسطی بدون پیش پرداخت

سایت‌ها و پلت‌فرم‌های خرید اعتباری مطمئن‌ترین روش برای خرید طلای قسطی هستند. شما از این سایت‌ها وام آنلاین خرید کالا می‌گیرید و با اعتبار دریافتی، طلا می‌خرید. نکته مهم این است که باید اقساط را در زمان مشخص پرداخت کنید. با این کار، باز هم می‌توانید در آینده از این پلت‌فرم‌ها خرید کنید. شما می‌توانید با ارائه چک صیادی از این سایت‌ها، اعتبار خرید طلای قسطی بگیرید.

نحوه خرید طلا قسطی با اعتبار

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای خرید طلا قسطی، ثبت‌نام در سایت‌های خرید اعتباری است. فروشگاه‌های مطمئن در این سایت‌ها فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید از طریق پلتفرم های خرید اقساطی، طلا بخرید. برای دریافت اعتبار، کافیست در این پلت‌فرم‌ها ثبت‌نام کرده و مدارک لازم مثل چک صیادی و شناسنامه را بارگذاری کنید. نکته مهم این است که سابقه بانکی و رفتار مالی شما بررسی می‌شود و یک نمره اعتبارسنجی به شما تعلق می‌گیرد. بعد از تایید مدارک و دریافت اعتبار، می‌توانید قیمت انواع طلا را مقایسه کنید و خرید کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ