تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 156874

طرح وام‌های ارزان‌قیمت برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین

طرح وام‌های ارزان‌قیمت برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه جدید برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین با استفاده از وام‌های ارزان‌قیمت خبر داد.

به گزارش شهر بورس، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، از طرح پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت به منظور خانه‌دار کردن مردم در بافت‌های فرسوده خبر داد. او گفت: با هزینه ساخت یک واحد ۸۰ متری در شهر پرند، می‌توان یک واحد ۴۰ متری در تهران خریداری کرد.

ظرفیت‌های بافت فرسوده

آئینی اظهار کرد که نباید در مناطقی که زیرساخت‌های مناسبی برای سکونت وجود ندارد، برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن انجام شود. به عقیده وی، بافت‌های فرسوده ظرفیت مناسبی برای اجرای نهضت ملی مسکن و خانه‌دار کردن مردم دارند.

او افزود: می‌توان با یک سوم هزینه‌های معمول برای واگذاری زمین رایگان، آماده‌سازی، و ساخت زیرساخت‌های لازم مانند مدارس و درمانگاه‌ها، به مردم در بافت‌های فرسوده وام خرید ارزان‌قیمت ۴ درصدی اعطا کرد.

آمار و اهداف برنامه

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به وجود حدود ۴ میلیون متقاضی مسکن در کشور، پیش‌بینی کرد که سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی از صف نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده با پرداخت این وام‌ها به مردم عرضه شود. همچنین، در برنامه هفتم توسعه، هدف‌گذاری شده است که سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تولید شود.

خبر مرتبط
مسکن رایگان دولتی برای کدام دهک ها در راه است؟
مسکن رایگان دولتی برای کدام دهک ها در راه است؟

فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، بر اهمیت تأمین مالی ساخت مسکن برای دهک‌های محروم تأکید کرده و خواستار همکاری بین بخشی برای بهبود شرایط مسکن در کشور شده است.

نوسازی بافت فرسوده

آئینی گفت: وقتی سازندگان متوجه شوند که خریداران خوبی برای واحدهای مسکونی وجود دارد، تمایل بیشتری به تولید مسکن خواهند داشت. این فرآیند نه تنها به نوسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کند، بلکه به تقویت بخش تقاضا نیز منجر می‌شود.

او همچنین خاطرنشان کرد که برای اجرای این برنامه نیازی به پرداخت وام نیست، زیرا بخش زیادی از وام‌های دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل می‌شوند، هرچند برای تعدادی از متقاضیان وام خرید نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون