تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 142909

طرح جدید سازمان امور مالیاتی، تصمیم بگیرید مالیات‌ها کجا مصرف شوند؟

طرح جدید سازمان امور مالیاتی، تصمیم بگیرید مالیات‌ها کجا مصرف شوند؟

در طرح جدید سازمان امور مالیاتی، مالیات‌دهندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که مالیات‌هایشان به کدام پروژه‌ها اختصاص یابد.

به گزارش شهر بورس، مالیات‌دهندگان اکنون این امکان را دارند که در طرح جدید سازمان امور مالیاتی، مصرف مالیات‌های خود را از میان بیش از ۱۹۰۰ پروژه تعیین کنند.

بر اساس طرح جدید سازمان امور مالیاتی، اصناف و مشاغل می‌توانند تصمیم بگیرند که مالیات پرداختی آن‌ها به کدام طرح‌ها و پروژه‌ها اختصاص یابد. این اقدام در راستای افزایش شفافیت و مشارکت مالیات‌دهندگان در تخصیص منابع مالیاتی انجام شده است.

روند انتخاب پروژه‌های مالیاتی

برای انتخاب مصارف مالیات، مودیان باید فرم تبصره ماده ۱۰۰ را در وب‌سایت سازمان امور مالیاتی تکمیل کنند. پس از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه «تایید نهایی مالیات محاسبه شده و درخواست بخشودگی جرایم»، آن‌ها باید گزینه «تمایل دارم مالیات پرداختی مربوط به این فرم، به اجرا و نهایی‌سازی پروژه‌های عمومی (بخش سلامت، آموزش، گردشگری و راه و ترابری) تخصیص داده شود» را انتخاب کنند.

مودیان مالیاتی پس از انتخاب این گزینه، باید استان و پروژه مورد نظر خود را از میان بیش از ۱۹۰۰ طرح موجود انتخاب کرده و کد پیامک شده را وارد کنند تا درخواست خود را تایید کنند.

خبر مرتبط
مالیات جدید برای پزشکان + جزئیات
مالیات جدید برای پزشکان + جزئیات

در سال ۱۴۰۳، تمامی پزشکان باید منتظر تغییرات جدیدی در مالیات باشند. بر اساس قانون بودجه جدید، ۱۰ درصد از حق‌الزحمه پزشکان به‌عنوان مالیات علی‌الحساب کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

این طرح با هدف ارتقاء شفافیت مالیاتی و افزایش انگیزه مودیان برای پرداخت مالیات طراحی شده است. از دیگر مزایای آن می‌توان به بهبود خدمات عمومی در حوزه‌های مختلف و افزایش کارآیی در تخصیص منابع مالیاتی اشاره کرد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات