تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 86623

ضرورت تدوین برنامه های هدفمند برای جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت

ضرورت تدوین برنامه های هدفمند برای جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت
سرپرست اداره کل صنعت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت هدایت سرمایه گذاری در بخش صنعت گفت: باید برنامه هدفمندی برای حوزه صنعت داشته باشیم.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، بعد از ظهر امروز محمدجعفر عظمائی در مراسم تودیع و معارفه مدیران صمت آذربایجان شرقی که با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، افزود: آذربایجان‌شرقی جایگاه ویژه ای در حوزه های اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: سهم ارزش افزوده آذربایجان شرقی در بخش صنعت ۷ درصد و در بخش معدن ۸ درصد است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی مزیت های منحصربه‌فرد بسیاری اعم از تولید محصولات شیرینی و شکلات، تولید چرم، فرش و قطعه سازی وجود دارد که وظیفه داریم علاوه بر حفظ این مزیت ها با همکاری یکدیگر جایگاه این صنایع را ارتقا دهیم.

عظمائی تاکید کرد: در کنار نقاط قوت با یک سری تهدیدها نیز روبرو هستیم که در این زمینه از تشکل های مرتبط درخواست می‌کنم کارگروه های تخصصی این حوزه که افراد توانمندی هستند کمک کنند تا این مخاطرات را شناسایی، دسته بندی و برای رفع این موارد اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت های انرژی و زیرساخت های صنعتی افزود: اگر نتوانیم سرمایه گذاری درست، هوشمند و هدفمندی داشته باشیم موانع موجب حذف سرمایه ها در این حوزه خواهد شد.


تاکید امام جمعه تبریز بر تدوین سند راهبردی واقع‌بینانه برای توسعه صنعتی کشور


وی با بیان این که در حوزه فولاد در افق 1404 برای تولید 55 میلیون تن فولاد هدفگذاری شده است، گفت: در آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد فولاد وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت پایین فعالیت می کنند ولی در این زمینه خوشبختانه با توجه به طرح های در دست اجرا قبل از سال 1404 میزان تعیین شده محقق خواهد شد.

عظمائی اظهار کرد: در سطح کلان از لحاظ قانونگذاری به بازنگری اساسی لازم داریم چرا که در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی باید فضای کسب و کار را در داخل برای تولید رقابتی کنیم و همچنین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: امیدواریم با همکاری و کمک فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و صنعتی، ذی‌نفعان و دستگاه های اجرایی در این مسیر گام های تاثیرگذاری برداریم.

در این آیین که با حضور مسئولان کشور و مسئولان ارشد استانی و جمعی از روسای تشکل های بخش خصوصی برگزار شد محمد جعفر عظمائی به عنوان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات صابر پرنیان مدیر کل سابق صمت استان تقدیر شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات