شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰:۰۲
کد خبر : 45800
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صنایع خودرویی، دارویی و غذایی؛ پیش‌روی بازار در ماه‌های آینده بسته هستند

عضو هیئت مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران در پاسخ به شهر بورس مطرح کرد؛

صنایع خودرویی، دارویی و غذایی؛ پیش‌روی بازار در ماه‌های آینده

صنایع خودرویی، دارویی و غذایی؛ پیش‌روی بازار در ماه‌های آینده

عضو هیئت مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران به تشریح روند بازار سرمایه در ماه‌های آینده پرداخت.

به گزارش شهر بورس، آبتین کریمی در نشست خبری بررسی وضعیت شاخص کل و صنایع برتر بازار سرمایه، اظهار داشت: تقریباً حدود 15 ماه است که بازار سرمایه وارد اصلاح قیمتی و زمانی شده است. پیش از این نیز شاهد چنین روندهایی بوده‌ایم، اما به نظر می‌رسد در آینده با کاهش ریسک‌هایی از جمله مذاکرات برجام، بودجه و پارامترهای اقتصاد کلان بازار سرمایه به روند صعودی بازگردد.

وی افزود: اصلاح ذات بازار است، اما یک سری عوامل بیرونی فشار فروش را بر روی بورس مضاعف کرده‌اند. باید فکری برای پر رنگ تر شدن نقش بازار سرمایه در بدنه اقتصاد انجام داد.

بیشتر بخوانید:دلیل عدم صدور مجوز سبدگردانی از تیرماه تاکنون

عضو هیئت مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران با اشاره به افزایش فعالیت مردم در ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرد: نمی‌شود با روندهای جهانی جنگید. باید ارزهای دیجیتال را با منافع ملی کشور هم راستا کنیم. در این مقطع، از فاز انکار رمزارزها خارج شدیم و به خاطر تامین منافع مردم و کشور، باید آن درباره آن شفاف‌سازی کنیم. فاز مطالعاتی هم شروع شده است و هر چه سریع تر نسبت به حل آن اقدام کنیم، به نفع خودمان خواهد بود.

کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس مبنی بر روند بازار سرمایه و صنایع پیش‌رو، گفت: بازار اصلاح قابل توجهی داشته است. قیمت گذاری دستوری سال‌ها در کشور ما بوده و باید یک روزی آن را کنار بگذاریم. اگر مردم بدانند با سرمایه گذاری در سهام شرکت‌ها می‌توانند در سود آن سهیم باشند و این پول به جیب دلال‌ها نرود، بازار به سمت سرمایه گذار محور خواهند رفت. صنایع خودرویی، دارویی و غذا می‌توانند در ماه‌های آینده پیش‌رو باشند و صنایع بنیادی نیز برای افراد ریسک گریز سهام ارزشمندی به حساب می‌آید.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان