شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
کد خبر : 46592
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صدای فعالان بورسی درآمد؛ «سهامدار مجرم نیست» بسته هستند

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

صدای فعالان بورسی درآمد؛ «سهامدار مجرم نیست»

صدای فعالان بورسی درآمد؛ «سهامدار مجرم نیست»

فعالان بازار سرمایه از عصر امروز کمپینی با عنوان «سهامدار مجرم نیست» در فضای مجازی راه اندازی کرده و به این شکل اعتراض خود را به پیش‌نویس قانون بازار سرمایه نشان دادند.

به گزارش شهر بورس، فعالان بازار سرمایه از عصر امروز (جمعه) کمپینی با عنوان «سهامدار مجرم نیست» در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اند.

این هشتگ در اعتراض به پیش‌نویس قانون بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.

پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس این طرح پنج‌شنبه گذشته روی خروجی خبر‌گزاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها و در دسترس کارشناسان بورسی قرار گرفت. بیشترین انتقاد و اعتراض این دسته از کارشناسان و همچنین سهامداران بازار به بخش‌های جرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگاری بود که معتقد بودند با این دست‌فرمانی که تعیین شده، زین پس همه کارشناسان و سهامداران مجرم شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند!

آنان نسبت به اینکه تصویب چنین طرحی به محدودسازی فضا برای سهامداری منجر می‌شود، اعتراض داشتند و به نمایندگان یادآور شدند که مگر قرار نبود برای تهیه این طرح با کارشناسان بازار سهام مشورت و نظرات کارشناسی آنان لحاظ شود؟

مهدی آسیما، کارشناس بازار سرمایه این‌گونه اعتراض کرد: «یادتون میاد آقای رییسی اولش میگفت مردم مشارکت کنن و وزرا رو پیشنهاد بدن، بعد عبدالملکی و امثالهم وزیر شدند! شده داستان نظرخواهی از اهالی بازار برای اصلاح قانون بازار سرمایه.‌»

حمید اسدی که به‌عنوان حقوقدان در توییتر فعال است نیز یکی دیگر از معترضان به پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس طرح مجلس بود که نوشت: «پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس قانون بازار که به توسعه جرم‌انگاری و برخورد حداکثری با سهامداران و فعالان از یک‌سو و حمایت فوق‌العاده از ناظران و مسوولان از سوی دیگر بپردازد، نامش قانون بازار سرمایه نیست، قانون مقابله با بازار سرمایه است.‌»

مشکانی هم به‌عنوان یکی از فعالان بازار معتقد بود «بند بند پیش‌نویس قانون بازار سرمایه از جرم‌انگاری آموزش و تولید محتوا تا تحدید معاملات فعالان از بیم! تخلف، آشکار‌کننده یک نکته است: برخی از قدرت‌گیری اجتماعی و شبکه‌سازی فعالان بازار سرمایه نگرانند لذا قصد اعمال محدودیت‌های قانونی را دارند.‌»

مهدی ساسانی هم به کنایه فضای بعد از تصویب پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس طرح نمایندگان مجلس را به تصویر کشید: «فکرکن افتادی اوین بقیه دارند از جرم‌هاشون میگن؛ یکی اختلاس کرده، یکی کلاهبرداری، یکی … نوبتت میشه سرت را میندازی پایین میگی در مورد آینده فلان صنعت نظر و تحلیلم را گفتم، سازمان بورس به زندان محکومم کرد! همین اندازه مسخره، همین اندازه ترسناک.‌»

پیام الیاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردی هم این اتفاق را این‌گونه تحلیل کرد: «سازمان بورس به صورت واضح و مشخص از ما می‌خواهد بریم بازار رمزارز و… اونجا آموزش بدیم؟ از ما بدتان می‌آید؟ ما چه گناهی کردیم این بازار رو دوست داریم؟ بگید؟ به خدا هیچ چیز اندازه این بند منو ناراحت نکرد آموزش و تولید محتوا رو جرم‌انگاری کردید؟!»

امیر فهیمی هم در اعتراض به طرح نمایندگان نوشت: «اگه می‌خواهید کسی رو محاکمه کنید، اونایی رو محاکمه کنید که به مردم گفتن همه چیزتون رو به بورس بسپارید و مشکل بورس رو سه روزه حل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم. دست از سر فعالان و دلسوزان بازار سرمایه بردارید. به حد کفایت مشکل در این بازار ایجاد کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید.‌»

صدای فعالان بورسی درآمد

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان