تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 142454

صادرات ۵۳۵ میلیون دلاری از مرز مهران به عراق

صادرات ۵۳۵ میلیون دلاری از مرز مهران به عراق
صادرات از مرز مهران به عراق و سایر کشورها در چهار ماه نخست سال جاری به ۵۳۵ میلیون دلار رسیده و نشان از روند رو به رشد تجارت از این مرز دارد.

به گزارش شهر بورس، سرپرست گمرک استان ایلام اعلام کرد که از ابتدای سال تا پایان تیرماه، ۵۳۵ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

سهراب کمری با اشاره به افزایش صادرات از این گمرک، اظهار داشت که این میزان کالا با وزن ۹۷۳ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است. به گفته وی، این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً برابر بوده است.

عمده کالاهای صادراتی

سرپرست گمرک استان ایلام اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع تجهیزات نیروگاهی، محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و ظروف پلاستیکی بوده است.

افزایش صدور پروانه خروج موقت

کمری بیان کرد: در مدت یاد شده، ۶۷۲ پروانه خروج موقت برای کامیون‌های کشنده و سایر کالاها صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۱ درصد رشد داشته است.

خبر مرتبط
صادرات غیر نفتی 6.5 درصد افزایش یافت
صادرات غیر نفتی 6.5 درصد افزایش یافت

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ​مجموع صادرات غیر نفتی ایران در ۶ ماهه سال جاری با ۶.۵ درصد افزایش به ۲۵.۸ میلیارد دلار رسید.

مرز مهران، کانون فعالیت‌های صادراتی

وی یادآور شد: طی سال گذشته، یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا با وزن سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است. شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد، نزدیک‌ترین شهر مرزی ایران به پایتخت عراق و عتبات عالیات است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود. شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات