تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 136363

سخاوت خیرخواه کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با شهر بورس:

صادرات ما در ۴۰ سال اخیر فقط در دولت خاتمی تراز مثبت داشته است

صادرات ما در ۴۰ سال اخیر فقط در دولت خاتمی تراز مثبت داشته است
سخاوت خیرخواه فعال اقتصادی گفت: اقتصاد ما فقط در ارتباط با دنیای خارج توسعه پیدا می‌کند. صادرات ما در ۴۰ سال اخیر فقط در دولت خاتمی تراز مثبت داشته است و همیشه واردات ما بیشتر از صادرات بوده است.

سخاوت خیرخواه کارشناس اقتصادی در حاشیه همایش صنعت‌گران حامی مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس اظهار داشت: آقای پزشکیان در برنامه ها و صحبت‌هایی که دارند، طالب ارتباط با دنیای خارج است، این درحالی‌ است که اقتصاد ما فقط در ارتباط با دنیای خارج توسعه پیدا می‌کند. صادرات ما در ۴۰ سال اخیر فقط در دولت خاتمی تراز مثبت داشته است و همیشه واردات ما بیشتر از صادرات بوده است.

خیرخواه با بیان اینکه اگر صادرات ما در دوره‌هایی به صورت اندک افزایش پیدا کرده، رقمش پایین بوده است، افزود: لذا ما برای توسعه اقتصادی باید متکی به توسعه تجارت خارجی باشیم. آقای پزشکیان از این سیاست حمایت می‌کند و دنبال ارتباط و گسترش روابط خارجی است و به تبع این ارتباطات خارجی و توسعه تجارت، طبیعتا وضعیت اقتصاد ما هم بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تبریز در طول تاریخ پایتخت اقتصادی بوده و محور صنعتی است. آقای پزشکیان سال های سال نماینده این منطقه صنعتی و اقتصادی بوده و شناخت کافی دارد. شهری که اولین اتاق بازرگانی در آن تاسیس شده است. همه این ها شناختی به آقای پزشکیان داده که می‌تواند کشور را به نیکی و درستی در حوزه اقتصاد با حضور کارشناسان اداره کند و ارتباط ما را با دنیای خارج توسعه دهد.

خیرخواه درباره مشکلاتی که به واسطه تحریم ها برای صنایع به وجود آمده گفت: صنعت ما به واسطه تحریم‌ها گرفتار فرسودگی بوده و شدیدا نیاز به نوسازی دارد. ما باید تلاش کنیم، دولت تلاش کند و مردم پشت دولت بایستند تا این تحریم ها برداشته شوند. راه نجات توسعه صنعت و توسعه اقتصاد، برداشتن تحریم ها و ارتباط جهانی است. امیدواریم آقای دکتر پزشکیان این گره را باز کند.

خبر مرتبط
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه

صلاحیت وزرای امور خارجه و اقتصاد در مجلس، نگاه‌ها را به سمت تأثیرات احتمالی این دو وزارتخانه بر بازارهای مالی معطوف کرده است.

ویدئو گفت‌‌وگو با کیفیت اصلی:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات