تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر : 134158

شرط دریافت وام مسکن روستایی اعلام شد / اقساط وام چقدر است؟

شرط دریافت وام مسکن روستایی اعلام شد / اقساط وام چقدر است؟
سود وام مسکن روستایی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است. اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد.

به گزارش شهر بورس، وام مسکن و جزئیات سقف آن یکی از موضوعات مورد توجه متقاضیان در روزهای اخیر بوده است.

به تازگی هم محمدعلی نریمانی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه مبالغ وام و تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: «فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن به دو دسته روستایی و شهری تقسیم می‌شود. سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته تمام روستاهایی که نیاز به بازنگری طرح هادی داشت با اعتبارات در نظر گرفته انجام شده است همچنین افزایش تعداد وام‌گیرندگان از ۸۰۰ به ۲ هزار نفر اقدام بسیار بزرگی بود که محقق شد.»

شروط دریافت وام مسکن روستایی

وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است. دو شرط اصلی برای دریافت این وام وجود دارد؛ یکی اینکه فرد باید در شهری با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر سکونت و پروانه ساخت داشته باشد. دیگر اینکه، متقاضی باید قدرت بازپرداخت اقساط این تسهیلات مسکن روستایی را داشته باشد و ضمن اینکه به هیچ بانکی هم بدهی نداشته باشد.

وام مسکن روستایی، افزون بر این موارد به افرادی که یک زمین در اختیار دارند یا قصد دارند منزل خود را تعمیر یا بازسازی کنند، اختصاص داده می‌شود. اگر فرد متقاضی این تسهیلات مسکن قبلا از هر یک از این تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کرده باشد، دیگر این تسهیلات روستایی ۱۴۰۳ شامل حالش نمی‌شود.

خبر مرتبط
اقساط وام 700 میلیونی مسکن چقدر است؟
اقساط وام 700 میلیونی مسکن چقدر است؟

اگر طبق اظهارات مدیرعامل صندوق ملی مسکن با پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان موافقت شود، اقساط ماهانه این وام به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

اقساط وام مسکن روستایی چقدر است ؟

سود وام مسکن روستایی  ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن  ۲۰ ساله میباشد.اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد. جمع کل اقساط به ۵۳۴ میلیون تومان می‌رسد به اضافه اینکه سود کل وام حدود ۱۸۴ میلیون تومان است.

منبع : اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ