تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 143302

شرایط جدید واردات خودروهای کارکرده/ تخفیف برای خودروهای برقی و هیبریدی

شرایط جدید واردات خودروهای کارکرده/ تخفیف برای خودروهای برقی و هیبریدی

ئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تاکید کرد که شایعات مربوط به الزام خرید خودروی فرسوده برای واردات خودروهای کارکرده صحت ندارد.

به گزارش شهر بورس، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد که برای واردات خودروهای کارکرده نیاز به خرید و اسقاط خودروی فرسوده نیست. متقاضیان می‌توانند پس از ترخیص خودروی وارد شده، از طریق سامانه نوسازی ناوگان برای خرید گواهی اسقاط اقدام کرده و مجوز شماره‌گذاری دریافت کنند.

شرایط جدید واردات خودروهای کارکرده

در پی ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، یکی از مسائل مهم پیرامون آن، نحوه ارائه گواهی اسقاط برای این خودروهاست. مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، در این باره توضیح داد که متقاضیان واردات خودروهای کارکرده نیازی به خرید خودروی فرسوده و ارائه گواهی اسقاط آن ندارند.

مراحل و شرایط خرید گواهی اسقاط

متقاضیان واردات خودروهای کارکرده پس از ترخیص خودرو و در زمان شماره‌گذاری، می‌توانند به ستاد نوسازی ناوگان مراجعه کرده و با ایجاد پروفایل، برای خرید گواهی اسقاط به مبلغ ۳۵ میلیون تومان اقدام کنند. پس از خرید گواهی اسقاط، متقاضی می‌تواند مجوز شماره‌گذاری را دریافت کند.

سالاریه تاکید کرد که شایعات مربوط به الزام خرید خودروی فرسوده برای واردات خودروهای کارکرده صحت ندارد. متقاضیان می‌توانند پس از طی مراحل واردات و ترخیص، مدارک اسقاط را با خرید گواهی‌های اسقاط از سامانه ارائه کنند.

خبر مرتبط
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

برای شماره‌گذاری خودروهای کارکرده وارداتی، بسته به نوع خودرو، قیمت و رتبه انرژی، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط لازم است. این موارد به صورت کامل در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ذکر شده است.

تخفیف برای خودروهای برقی و هیبریدی

سالاریه خاطرنشان کرد که خودروهای برقی و هیبریدی کامل، مشمول تخفیف‌هایی در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد. این موارد نیز به صورت کامل در آیین‌نامه مذکور آمده است و متقاضیان می‌توانند از این فرصت برای واردات خودروهای کم آلاینده استفاده کنند.

منبع : ایسنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات