تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 146565

شرایط جدید ثبت‌نام مسکن ملی و مهر؛ فرصتی برای خانه‌دار شدن

شرایط جدید ثبت‌نام مسکن ملی و مهر؛ فرصتی برای خانه‌دار شدن

شرایط جدید ثبت‌نام مسکن ملی و مهر با تسهیلات جذاب و آسان برای متقاضیان اعلام شد.

به گزارش شهر بورس، دولت با اعلام شرایط جدید ثبت‌نام مسکن ملی و مسکن مهر، به دنبال ایجاد فرصت‌های بیشتر برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه است. پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، با اشاره به شرایط نامناسب کنونی در بازار مسکن، بیان کرد: در طول ۱۵ سال گذشته، قوانین متعددی در زمینه مسکن تصویب شده‌اند که بر لزوم واگذاری تولید مسکن به بخش خصوصی تأکید دارند. با این حال، کاهش تولید مسکن توسط بخش خصوصی به حدود ۳۵۰ هزار واحد در سال، نشان‌دهنده ناکارآمدی این قوانین است.

نقش دولت در کاهش تولید مسکن

پورحاجت افزود: بررسی عملکرد دولت‌ها طی ۱۵ سال اخیر نشان می‌دهد که طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن با مداخله گسترده دولت، باعث شده‌اند که بخش خصوصی نتواند نقش اصلی خود را ایفا کند. نتیجه این اقدامات، فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن است.

وی همچنین به مشکلات ساختار بانکی ناکارآمد و قانون پیش‌فروش مسکن اشاره کرد که طی ۱۴ سال گذشته، تولید مسکن را با چالش‌های جدی مواجه کرده‌اند. وی تأکید کرد که برای حل این مشکلات، انسجام ملی و توجه ویژه دولت جدید به بخش مسکن ضروری است.

تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که متقاضیان تایید شده برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت، بانک و شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنند. وی افزود: بر اساس ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان در تهران هستند.

شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن

شرایط دریافت وام مبلغ وام
متاهل یا خانم مجرد بالای 30 سال ۲۰۰ میلیون تومان
آقای مجرد بالای 45 سال ۲۰۰ میلیون تومان

جنتی تاکید کرد که متقاضیان باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و کد رهگیری از سامانه خودنویس یا مشاوران املاک دریافت کنند.

مجید صالحی‌امیر، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، نیز به ضرورت واریز به موقع آورده‌ها توسط متقاضیان برای پیشرفت یکنواخت طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و هشدار داد که در صورت عدم واریز، امتیاز متقاضیان به فرد دیگری واگذار می‌شود.

منبع: اقتصاد100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ