تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 152852

شرایط جدید استرداد بلیت هواپیما؛ بدون کسر جریمه

شرایط جدید استرداد بلیت هواپیما؛ بدون کسر جریمه
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه لغو شده، باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

به گزارش شهر بورس، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که با توجه به شرایط غیرمترقبه کنونی، وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل این شرایط لغو شده است، باید بدون کسر جریمه استرداد شود. این تصمیم به‌منظور حمایت از حقوق مسافران و تطبیق با وضعیت پیش‌آمده اتخاذ شده است.

شرایط لغو و تغییر بلیت‌های پروازهای داخلی و خارجی

براساس بخشنامه‌ای که به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی ابلاغ شده، شرکت‌ها موظف‌اند وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه لغو شده است، به طور کامل و بدون کسر جریمه بازپرداخت کنند. همچنین برای مسافرانی که از سفر انصراف نداده و تمایل دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفر کنند، بلیت جدیدی بدون هزینه اضافی و بر اساس اولویت (مانند سالخوردگان، نوزادان، توان‌خواهان و مادران باردار) صادر خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری همچنین برای تسریع در انتقال این دسته از مسافران، نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق‌العاده در مسیرهای داخلی و خارجی اقدام خواهد کرد تا سفر مسافران به تعویق نیافتد.

شرایط استرداد بدون جریمه

بر اساس این بخشنامه، وجه بلیت‌هایی که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ صادر شده و زمان پرواز آنها تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ بوده است، در صورت انصراف مسافر به دلیل شرایط کنونی، باید بدون کسر جریمه و مطابق با شرایط استرداد اجباری (Involuntary) بازپرداخت شود.

خبر مرتبط
ادامه جدی بومی‌سازی هواپیما؛ سازمان هواپیمایی به دنبال توسعه پایدار
ادامه جدی بومی‌سازی هواپیما؛ سازمان هواپیمایی به دنبال توسعه پایدار

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه جدی بومی‌سازی هواپیما و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مردم خبر داد.

تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند شرایط فوق را به‌طور موثر به اطلاع نمایندگی‌های فروش بلیت و مسافران برسانند. همچنین در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه، با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

گفتنی است، براساس اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری و به‌منظور حفظ ایمنی پروازها و با توجه به شرایط منطقه، تمامی پروازها در سراسر کشور تا ساعت ۵ صبح پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه باطل اعلام شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات