تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 138077

حسین عبده تبریزی:

شرایط اقتصادی فعلی از دوران جنگ هم دشوارتر است

شرایط اقتصادی فعلی از دوران جنگ هم دشوارتر است
حسین عبده تبریزی، مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، در گردهمایی حامیان این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، شرایط اقتصادی فعلی کشور را حتی از دوران جنگ هم دشوارتر توصیف کرد و تاکید کرد که اصلاحات و روابط جدی خارجی ضروری است.

حسین عبده تبریزی مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، در گردهمایی حامیان مسعود پزشکیان اظهار داشت: شرایط بسیار دشواری در حال حاضر در کشور وجود دارد و وضعیت اقتصادی حتی از زمان جنگ نیز دشوارتر است. اصلاحات و روابط جدی خارجی لازم است. آقای پزشکیان با آمدنشان می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند، هرچند مشکلات اساسی و سنگین هستند و بازگرداندن کشور به ریل صحیح کار دشواری است.

وی ادامه داد: کاندیدی که ما از او حمایت می‌کنیم، کاندیدی است که می‌تواند نرخ رشد را به گذشته بازگرداند. ما در سال ۱۳۸۶ از لحاظ درآمدی از ترکیه بالاتر بودیم و می‌خواهیم که رابطه با دنیا را بهبود بخشیم. وقتی می‌بینیم این گرایش وحشتناک برای رفتن به خارج وجود دارد، روشن است که وضعیت مناسبی نیست.

عبده تبریزی گفت: بنده در دو یا سه انتخابات قبل رای ندادم. فرزندم را نتوانستم قانع کنم که در انتخابات شرکت کند و همسرم هم قول داد در دور دوم شرکت کند. این نشان دهنده نارضایتی است. چه اتفاقاتی افتاده که مردم قهر کرده‌اند؟

وی ادامه داد: بله، شما گفته‌اید که راضی به وضعیت نیستید و با قاطعیت هم گفتید. حالا می‌خواهید چه کنید؟ کشور را رها کنید؟ شما چه کاری را نمی‌توانید در دولت آقای پزشکیان انجام دهید که در دولت دیگری انجام دهید؟ آخر قضیه مانند طالبان می‌شود وقتی کشور را رها کنیم. ما شهروند کشوریم و کشور مال ما نیست.

خبر مرتبط
پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران
پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران

نیویورک‌تایمز در گزارش پوشش انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیش‌بینی نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ایران را برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر، دشوار توصیف کرد.

مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان گفت: مادر یکی از دانشجویان که دوره دفاع را گذرانده بود و موفق شده بود، با من تماس گرفت و گفت شما که به فرزند من نفوذ دارید، با او صحبت کنید تا از کشور برود. من فکر می‌کردم برعکس این را از من بخواهد. ما چه کردیم که راضی به ماندن فرزندانمان نیستیم؟

وی بیان کرد: اگر ما رای ندهیم، اوضاع بدتر می‌شود. فکر نکنید اوضاع بهتر می‌شود. امروز در عراق یک روز تا یک روز و نیم برق دارند. در لبنان یک روز برق دارند. ما از لحاظ نفت و گاز در منطقه اولیم، چرا باید مشکل گاز داشته باشیم؟ این شرایط قابل حفظ کردن نیست و ما هفده سال است در زمینه نفت و گاز سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

حسین عبده تبریزی اظهار داشت: این رای به این معنی نیست که وضعیت گل و بلبل می‌شود. ما مجبوریم که از آقای پزشکیان دفاع کنیم. باید جوانان را قانع کنیم تا تغییری اساسی در این وضعیت دهیم. رای باید قاطع باشد تا آقای پزشکیان بتواند جلوی طرف مقابل بایستد. ما داشتیم کنار هم زندگی می‌کردیم. آنقدر دروغ گفتند و حرف‌های نامرتبط زدند.

وی گفت: چرا آقای ظریف تلاش می‌کند و این شهر و آن شهر می‌رود؟ چون ایشان می‌داند اسنپ‌بک چیست؟ در حال حاضر ما تحت تحریم آمریکا هستیم، اما اگر دچار اسنپ‌بک شویم، از طرف سازمان ملل هم تحریم می‌شویم و حتی چین هم از ما نفت نخواهد خرید.

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ