شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 15930

شت کوین چیست و چگونه می‌توان از آنها کسب سود کرد؟

به گزارش شهر بورس و به نقل از مختاری تریدینگ، بر اساس داده‌های وب‌سایت coinmarketcap، در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال وجود دارد. هدف از ایجاد برخی از این رمز ارزها صرفا کلاهبرداری است که اصطلاحا به آن‌ها شت کوین گفته می‌شود. بیشتر بخوانید: نظر ترامپ راجع به بیتکوین شت کوین چیست؟

به گزارش شهر بورس و به نقل از مختاری تریدینگ، بر اساس داده‌های وب‌سایت coinmarketcap، در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال وجود دارد. هدف از ایجاد برخی از این رمز ارزها صرفا کلاهبرداری است که اصطلاحا به آن‌ها شت کوین گفته می‌شود.

شت کوین چیست؟

شت کوین به ارز دیجیتال کم ارزشی گفته می‌شود که هدف قابل تشخیصی ندارد. این رمز ارزها در زمان معرفی قیمت چندانی ندارند و خود را بسیار جذاب نشان می‌دهند تا بتوانند سرمایه‌گذار را به خود جذب کنند. پس از آن قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد و حتی ممکن است در بعضی بازه‌های زمانی سوددهی بسیار زیادی هم داشته باشند. اما از آنجایی که شت کوین‌ها در حقیقت پروژه‌هایی تحقق نیافته هستند، ممکن است ارزش آن‌ها حتی به صفر هم برسد!

چگونه شت کوین‌ها را شناسایی کنیم؟

۱ . بدون وایت پیپر یا محصول

وایت پیپر به گزارشی کامل و جامع از عملکرد یک پروژه اشاره دارد. وایت پیپر در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، به سندی جامع گفته می‌شود که توضیحی از یک پروژه‌ی رمز ارز یا شبکه‌ی مبتنی بر بلاک چین را ارائه می‌دهد. هدف از نگارش وایت پیپر در فضای رمز ارزها، ارائه نقشه‌ای دقیق از آینده رمز ارزها و برنامه‌های آتی آن‌هاست. با این حال ارز دیجیتالی که بدون وایت پیپر و محصول باشد، بی‌فایده است.

۲ . ادعای حل مشکل

یکی از رایج‌ترین شگردهایی که کلاهبرداران در پروژه‌های خود برای جذب سرمایه‌گذاران به کار می‌گیرند، ایجاد مشکلی است که اصلا وجود خارجی ندارد. اغلب کوین‌های موجود در بازار ادعا می‌کنند که مشکلی را حلمی‌کنند اما باید صحت این موضوع را بررسی کرد. چرا که در بیشتر مواقع این ادعا صحت ندارد.

۳ . تیم ناشناس

اگر یک تیم معمولی در حال انجام پروژه‌ای عادی باشند، دلیلی برای خصوص بودن وجود ندارد. یک تیم ناشناس می‌تواند نگران‌کننده باشد. در حالت عادی دلیلی برای پنهان ماندن طراح و صاحبان ازر دیجیتال وجود ندارد. بنابراین هرگز نباید به یک ارز دیجیتال جدید تا زمانی که گروه سازنده آن را از نهادهای معتبر به دست نیاورده‌ایم، اعتماد کنیم. چرا که قطعا کلاهبرداری است.

۴ . قیمت بالا و ارزش پایین

برخی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد بر این باورند که هرچقدر قیمت رمز ارزی بالاتر باشد، ارزش آن بیشتر است. باید دانست که رشد شارپی قیمت، می‌تواند حباب باشد. بنابراین قیمت بالا، روش درستی برای برای ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال نیست. برای درک بهتر این موضوع رمز ارز بیت کانکت (BCC) را در نظر بگیرید که ۵۰۰۰ درصد رشد داشت. سرمایه‌گذاران این رمز ارز بر این باور بودند که به سود کلانی دست خواهند یافت. در مدت کوتاهی مشخص شد که این رمز ارز کلاهبرداری است و قیمت آن سقوط کرد. بنابراین مشخص می‌شود که رشد قیمت یک ارز شاخص مناسب و اطمینان‌بخشی برای سرمایه‌گذاری نیست.

۵ . شیلینگ

برخی از افراد مشهور در صفحات مجازی خود در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تعریف و تمجید از یک ارز دیجیتال می‌کنند. این امر سبب می‌شود که از این طریق کاربران زیادی جذب این رمز ارز شوند. در واقع به تعریف و تمجیدهای این چنینی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد یک ارز دیجیتال انجام می‌شود، شیلینگ می‌گویند. این روشی است که کلاهبرداران از آن برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند. بهتر است پیش از سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم از منابع معتبر صورت گیرد.

۶ . طرح پانزی

بسیاری از کمپانی‌های کوین‌های پانزی دائما در حال شیلینگ کردن کوین در شبکه‌های اجتماعی هستند تا سرمایه‌گذاران را جذب کنند. این امر باعث بالا رفتن قیمت کوین و به وجود آمدن طمع در بین سرمایه‌گذاران می‌شود. همچنین به آن‌ها گفته می‌شود برای پاداش گرفتن به دیگران نگاه کنند. یک کوین واقعی هیچ احتیاجی به شیلینگ “تعریف و تمجید” ندارد. با گذشت زمان سرمایه‌گذاران خود را جذب و طبیعتا قیمت آن افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

برخی از شت کوین‌ها با اندیشه بد ساخته نشده‌اند. این ارزها بدون دلیل شفاف و واضحی ایجاد شده‌اند و کاربردی در دنیای واقعی ندارند. بنابراین باید مراقب باشید که صرفاً به دلیل هجوم خریداران به یک بازار، وارد آن نشوید. شت کوین‌ها شاید تعداد معدودی از افراد را ثروتمند کنند ولی در ابعاد بزرگتر، به اعتبار بازار ارزهای دیجیتال لطمه زیادی وارد می‌کنند. این ارزها با نوسانات شدید و بی‌دلیل، اعتماد را به بازار کریپتوکارنسی از بین می‌برند. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه باعث ثبات بیشتر بازار و کسب سود در بلندمدت می‌شود.

منبع: مختاری تریدینگ

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان