تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153113

دلار نیما رکورد زد/ سیاست نزدیک شدن نرخ دلار نیما به نرخ بازار ادامه دارد

دلار نیما رکورد زد/ سیاست نزدیک شدن نرخ دلار نیما به نرخ بازار ادامه دارد
وزیر اقتصاد از سیاست جدید نزدیکی نرخ دلار نیما به بازار خبر داد، اما رئیس کل بانک مرکزی نسبت به محدودیت‌های افزایش نرخ هشدار داد.

به گزارش شهر بورس، در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، نرخ اسکناس دلار آمریکا به ۴۹ هزار و ۸۳۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومان رسید. این افزایش قیمت نسبت به روز کاری قبل، نمایانگر ادامه روند صعودی نرخ ارز در بازار است.

روند افزایشی قیمت دلار

در معاملات امروز (شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳)، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری گذشته به قیمت ۴۹ هزار و ۸۳۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومان معامله شد. استارت افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه‌های گذشته زده شده بود و همچنان ادامه دارد. وزیر اقتصاد اعلام کرده است: سیاست جدید ما این است که نرخ بازار به دلار نیما نزدیک شود؛ به همین دلیل، هم نرخ دلار نیما را افزایش می‌دهیم و هم نرخ بازار را کاهش می‌دهیم.

محدودیت‌های افزایش نرخ ارز

از سوی دیگر، فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت که امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نیما وجود ندارد. او در مجلس گفت: از ابتدای سال تاکنون، قیمت این ارز از حدود ۴۱ هزار تومان به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است؛ این افزایش به دلیل تأثیر متغیرهای بنیادین بوده است. نمی‌توان نرخ آن را بیش از این مقدار افزایش داد، زیرا ما نگران نرخ تورم هستیم. پایین نگه داشتن نرخ ارز برای کنترل تورم است و در صورتی که سیاست‌های ارزی فعلی باعث افزایش تورم شود، آن سیاست‌ها دیگر مناسب نخواهند بود.

وضعیت نرخ ارزهای دیگر

علاوه بر دلار، قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله طلا و ارز ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۶۱۷ تومان و نرخ حواله یورو به ۵۱ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

خبر مرتبط
قیمت دلار مبادله‌ای امروز 14 مهرماه 1403
قیمت دلار مبادله‌ای امروز 14 مهرماه 1403

قیمت دلار مبادله ای امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۳، به ۴۹،۸۲۳ تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰ درصدی داشته است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز کاری گذشته به ۱۳ هزار و ۵۶۹ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز به ۱۲ هزار و ۸۳۷ تومان رسیده است. همچنین، قیمت یکصد دینار عراق امروز با کاهش نسبت به روز قبل به ۳۸ هزار و ۵۱ ریال اعلام شده است.

نوع ارز نرخ اسکناس (تومان) نرخ حواله (تومان)
دلار آمریکا ۴۹,۸۳۳ ۴۷,۱۴۶
یورو ۵۴,۶۱۷ ۵۱,۶۷۲
درهم امارات ۱۳,۵۶۹ ۱۲,۸۳۷
یکصد دینار عراق ۳,۸۰۵

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات