تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 152062

سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

به گزارش شهر بورس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از هجوم خریداران برای خرید خودرو خبر داد و گفت: این خریداران از اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد بهره‌برداری کرده و به دنبال کسب سود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی هستند. علیمردان عظیمی در این باره توضیح داد که تعداد کمی از متقاضیان، مصرف‌کنندگان واقعی هستند، در حالی که بخش عمده‌ای از تقاضاها ناشی از فرصت‌های سودآور بازار است.

وضعیت بازار خودرو و چالش‌های صنعت

عظیمی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های نادرست گذشته در صنعت خودرو، تصریح کرد که این صنعت دیگر ظرفیت تحمل زیان انباشته را ندارد. او گفت: نیاز کشور به خودرو بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است. در حالی که در سال گذشته، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد، تقاضا به دلیل اختلاف قیمت‌ها در بازار آزاد همچنان بالا است.

تحلیلی بر تقاضای کاذب

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: تعداد بالای ثبت‌نام‌ها برای خودروهای ما، نشان‌دهنده این است که بیشتر متقاضیان به دنبال کسب سود از اختلاف قیمت هستند. به عنوان مثال، برای ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو، حدود ۳.۵ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که تقاضاهای کاذب به وضوح بر بازار اثر گذاشته و موجب نارضایتی مصرف‌کنندگان واقعی شده است.

اصلاح سیاست‌های قیمت‌گذاری

عظیمی بر لزوم اصلاح سیاست‌های صنعت خودرو تأکید کرده و افزود: برای کاهش بهای تمام شده خودرو، باید به صورت سیستماتیک برنامه‌ریزی کنیم. او توضیح داد که حتی با کاهش خریدهای خارجی، به علت زیان انباشته، امکان کاهش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

عظیمی همچنین به اهمیت رقابت در بازار خودرو اشاره کرد و بیان کرد: ما خواهان ایجاد شرایط برابر برای همه خودروسازان هستیم. اگر قیمت خودروهای وارداتی بر اساس نرخ آزاد تعیین می‌شود، قیمت محصولات داخلی نیز باید به همین شکل تنظیم شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات