تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۰
کد خبر : 139210

بدون نرخ شکست و معاف از مالیات؛

سود 30 درصدی صندوق‌های«صنهال» و «ارمغان»

سود 30 درصدی صندوق‌های«صنهال» و «ارمغان»
صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهال سرمایه ایرانیان و ارمغان ایرانیان، قابل معامله در بورس با نماد «صنهال» و «ارمغان» از جمله صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و کاملا بدون ریسک هستند که متعلق به شرکت «تامین سرمایه نوین» با سهامداری عمده «بانک اقتصاد نوین» است.

به گزارش شهر بورس، منابع این صندوق‌ها اکثرا در دارایی‌هایی با درآمد ثابت(اوراق بدهی و سپرده‌های بانکی) سرمایه‌گذاری می‌شوند و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق کلیه کارگزاری‌های کشور نسبت به خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها  اقدام کنند. برای این منظور فقط کافی است که نمادهای «صنهال» و «ارمغان» را در پنل کاربری هر یک از کارگزاری‌های بورسی جستجو کرده و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید. اکنون سود مرکب این صندوق‌ها به 30 درصد رسیده است که بدون نرخ شکست و معاف از مالیات به مشتریان پرداخت می‌شود؛ اطلاعات بیشتر در خصوص«صنهال» و «ارمغان» را دریافت کنید.

تنها تفاوت این دو صندوق این است که سود صندوق«ارمغان» هر ماه در موعد معین به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود، اما سود صندوق«صنهال» به قیمت واحدهای این صندوق‌ اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است که تمام افراد دارای کد بورسی قادر هستند که به راحتی و از طریق کارگزاری‌ها و درگاه‌های معاملات آنلاین، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق ارمغان و صنهال را خریداری کنند. همچنین سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها سودی بالاتر از بانک‌ها و کاملا معاف از مالیات را به همراه دارد و حتما باید توجه داشت که این صندوق‌ها‌ نرخ سودی بدون شکست را دارند؛ به این معنی که سود سرمایه‌گذاری حتی برای یک روز هم محاسبه و پرداخت می‌شود؛ در صورتی که سپرده‌گذاری در بانک‌ها اگر کمتر از مدت معینی باشد، شامل جریمه خواهد شد.

از آنجایی که تمام افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه‌ را دارند، از دانش تحلیلی برخوردار نیستند یا فرصت فراگیری آن را ندارند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهکاری بهینه برای آنها به شمار می‌رود. این صندوق‌ها سرمایه‌های جذب شده را توسط تیمی متخصص و زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کرده و سود حاصله را میان سرمایه‌گذاران تقسیم می‌کنند.

خبر مرتبط
تشکیل سبدی از صندوق‌ها، یک استراتژی برتر
تشکیل سبدی از صندوق‌ها، یک استراتژی برتر

تشکیل سبدی از انواع صندوق‌ها، یکی از استراتژی‌های جدید سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه است و سرمایه‌گذاران بورسی می‌توانند براساس سطح ریسک‌پذیری سبدی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. به این ترتیب که بخشی از دارایی را به صندوق‌های کم‌ریسک، بخشی را به صندوق‌های با ریسک متوسط و بخش دیگری را نیز به صندوق‌های پر ریسک اختصاص دهند.

فعالیت صندوق «نهال» مرداد ماه سال 1390 و فعالیت صندوق «ارمغان» در مهر ماه سال 1398 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز شده است و با توجه به سیاست معاملاتی مدیران سرمایه‌گذاری، تخصیص منابع بهینه و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها آنها را قادر به تقسیم سود سالانه به میزان 30 درصد موثر(در صورت سرمایه‌گذاری مجدد) کرده است.

این صندوق‌ها عمده منابع جمع‌آوری شده از سرمایه‌گذاران را  در سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار دولتی و شرکتی تضمین شده سرمایه‌گذاری می‌کنند و این رویکرد، همراه با صرفه‌جویی‌های ناشی از مقیاس و تامین منافع سرمایه‌گذاران، ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل ممکن می‌رساند.

صندوق صنهال و ارمغان با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای مدیریتی حرفه‌ای، یک فرصت جذاب برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز است تا سود سالانه بالایی را کسب کرده و این امر موجب استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی شده است.

در نتیجه، با توجه به پیشرفت‌های قابل توجه صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان ایرانیان و نهال سرمایه ایرانیان در جذب سرمایه(سایز بزرگ صندوق و ذخیره مناسب) و رقابت‌پذیری بالا در بازار، امکان نقدشوندگی عالی و دسترسی آنی به منافع حاصل از سرمایه‌گذاری را برای سهامداران فراهم کرده است.

باید توجه داشت که در مقطع کنونی که بازار سرمایه با نوسانات زیادی مواجه است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت به خصوص صندوق‌های ارمغان و صنهال با ارائه راهکاری مناسب سرمایه‌گذاران را از تلاطم‌های بازار سهام، مصون نگه می‌دارند و آرامش سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنند.

«تامین سرمایه نوین» نخستین بانک سرمایه‌گذاری کشور(با سهامداری عمده بانک اقتصاد نوین) است و صندوق ارمغان و نهال دو صندوق از 11 صندوق سرمایه‌گذاری این نهاد بزرگ مالی زیر نظر سازمان بورس است؛ سرمایه‌گذاران می‌توانند برای صدور یا ابطال واحدهای سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری این شرکت به سامانه «نیب مارکت» مراجعه کنند. نیب مارکت مرکزی برای سرمایه‌گذاری آنلاین از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و این مجموعه نیز تحت مالکیت شرکت تامین سرمایه نوین فعالیت می‌کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ