تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 140470

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

سود خالص ۹۲ همتی فولاد مبارکه در سال گذشته

سود خالص ۹۲ همتی فولاد مبارکه در سال گذشته

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ توانست سود خالص ۹۲ همت را به دست آورد که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

به گزارش شهر بورس، محمدیاسر طیب‌نیا در مجمع عادی عمومی سالانه فولاد مبارکه ضمن تشریح عملکرد یک ساله شرکت، اظهار داشت: حاشیه سود این شرکت نسبت به متوسط صنعت ۱۸ درصد بوده که دو برابر حاشیه صنعت محسوب می‌شود همچنین سود سرمایه‌گذاری این شرکت نیز ۱۸ همت ثبت شده است.

وی افزود: متوسط بازده شاخص زیر ۱۴ درصد بوده، اما با توجه به شرایط نامناسب بازار سهام در سال گذشته، فولاد مبارکه توانست بازدهی ۴۰ درصدی را برای سهام خود رقم بزند که این میزان نسبت به بازارهای هم‌ارز، طلا، ارز، سکه و خودرو افزایش بسیار بالاتری داشته و نشان‌دهنده عملکرد برتر این شرکت در مقایسه با سایر بازارها است.

در سال ۱۴۱۰، مجموعه‌ای متفاوت از مجموعه‌های دیگر خواهیم داشت

طیب نیا گفت: باتوجه به ظرفیت‌های عظیم فولاد مبارکه، چشم‌انداز آن را به گونه‌ای اصلاح کرده‌ایم که در سال ۱۴۱۰، مجموعه‌ای متفاوت از مجموعه‌های دیگر داشته باشیم و الگوی ملی بنگاه‌داری را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته رتبه اول را در سودآوری صنعتی کسب کردیم، ادامه داد: ارزش افزوده ما متفاوت از سایر صنایع بوده و به دلیل سرمایه گذاری عمیق، هزاران برابر ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند.

خبر مرتبط
مجمع عمومی فولاد مبارکه برگزار می شود
مجمع عمومی فولاد مبارکه برگزار می شود

شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نظر دارد مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت را در روز شنبه 30 تیرماه برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری‌ کرده‌ایم تا زنجیره متفاوتی داشته باشیم و درآمد ما بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد و حداقل ۲۰ درصد غیرفولادی باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین تاکید کرد: سرمایه گذاری جدی را شروع کرده‌ایم تا فولاد مبارکه به واسطه نوسانات بازار تحت تاثیر قرار نگیرد و تاثیرگذاری آن را به کمتر از ۲۰ درصد برسانیم.

وی گفت: تمرکز بر تولید و تولید ویژه، افزایش ظرفیت اسمی، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تولید، اضافه شدن ۱۲ محصول جدید به محصولات شرکت و افزایش درآمد از فروش آنها و روند صعودی سرمایه‌گذاری‌ها از جمله مواردی هستند که طی یک سال گذشته بدست آوردیم.

فولاد مبارکه با چالش‌های جدی در مسیر خود مواجه بوده است

وی در ادامه طی سخنانی اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه با چالش‌های جدی در مسیر خود مواجه بوده، اما با جهت‌گیری‌های مناسبی توانسته این چالش‌ها را پشت سر بگذارد. دو چالش اصلی این شرکت تأمین برق و گاز است؛ نرخ برق در سال گذشته به ۶۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافته و این موضوع هزینه‌های سنگینی را بر شرکت تحمیل کرده است.

طیب نیا متذکر شد: در سال گذشته، با از دست دادن حداقل سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و افزایش هزینه‌های مالی مواجه شدیم و هزینه‌های مالی این شرکت با افزایش ۱۳۵ درصدی همراه بوده که عددی سنگین و قابل توجه است؛ با این حال، شرکت سعی کرده با تأمین مالی مناسب و توجه به خواسته‌های سهامداران، این هزینه‌ها را جبران کند.

وی یادآور شد: احداث واحدهای احیا را در دستورکار قرار داده و طرح انتقال آب دریای عمان، ریخته گری چهارمحال بختیاری، خط جدید ورق رنگی و نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ مگابایتی را در دست احداث داریم و پروژه نیروگاه سیکل نیز ۷۶ درصد پیشرفت دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع، علی‌رغم شرایط رکودی صنعت و چالش‌های انرژی، فولاد مبارکه با مدیریت مناسب و عملکرد قوی خود توانسته است بازدهی بالایی را برای سهامداران خود فراهم کند و به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فولاد کشور مطرح باشد.

 

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ