شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 47092

سه تفاوت بیت کوین و دوج کوین چیست؟

سه تفاوت بیت کوین و دوج کوین چیست؟
زینب کیشانی، کارشناس حوزه بلاک چین به تشریح تفاوت‌های میان بیت کوین و دوج کوین پرداخت و صحبت‌های مفصلی در این مورد انجام داد.

به گزارش شهر بورس، زینب کیشانی، کارشناس حوزه بلاک چین درباره روند دوج کوین پس از توییت ایلان ماسک، درباره سه تفاوت بیت کوین و دوج کوین اظهار داشت: قیمت دوج کوین با جهشی ۱۳ درصدی به اوج ۳۰ روزه خود در ۰.۲۱۵۰ دلار رسید. توییت ایلان ماسک در حالی با واکنش بازار مواجه شد که دوج کوین از قبل یک روند صعودی را آغاز کرده بود. توییت ایلان ماسک باعث شد قیمت دوج کوین روز جمعه در مجموع ۲۵ درصد رشد کند و بازار اکنون جهش روزهای گذشته را تا حدودی اصلاح کرده است، وی افزود: هر واحد از این ارز دیجیتال با قیمتی حدود ۰.۱7۱۱ دلار معامله می‌شود. پس با بررسی روند قیمتی متوجه می‌شویم این رشد تحت تأثیر خبر فاندامنتالی و هیجانات بازار بوده است.

سه تفاوت بیت کوین و دوج کوین چیست؟

این کارشناس حوزه بلاک چین به ذکر سه تفاوت عمده میان دوج کوین و بیت کوین پرداخت و عنوان کرد: عرضه بیت کوین محدود است، دوج کوین در ابتدا برای خنده و سرگرمی ایجاد شد و بیت کوین یک اکوسیستم با سرمایه بسیار بالا است.

کیشانی ادامه داد: ساختار عرضه دوج کوین افزایشی است؛ به این معنی که هر دقیقه و هر روز ارزهای بیشتری استخراج و عرضه می‌شوند؛ به عبارت دیگر، عرضه آن نامحدود است. برای مثال، هر دقیقه 10 هزار دوج کوین تولید و با این حساب، در هر روز تقریباً 15 میلیون و در هر سال بیش از 5 میلیارد از این ارز استخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: عرضه نامحدود می‌تواند به مرور زمان بر ارزش یک ارز رمزنگاری تأثیر منفی بگذارد. عرضه بیت کوین فقط 21 میلیون است و پس از آن هیچ ارزی برای استخراج وجود ندارد. این محدودیت در عرضه باعث شده تا بیت کوین بیشتر شبیه طلا یا الماس شود. با توجه به اینکه عرضه بیت کوین محدود است و با افزایش تقاضا، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. به خاطر این تفاوت‌ها، بیشتر افراد دوج کوین را به صورت کوتاه مدت معامله می‌کنند تا به سود سریع برسند، در حالی که برخی از معامله گران بیت کوین را برای طولانی مدت در کیف پول‌های خود نگه می‌دارند.

کارشناس حوزه رمز ارزها با اشاره به دلایل ایجاد دوج کوین و بیت کوین، خاطرنشان کرد: بیت کوین در سال 2009 با یک وایت پیپر دقیق راه‌اندازی شد. هدف ساتوشی ناکاموتو این بود که بیت کوین به یک ارز دیجیتال غیر متمرکز برجسته تبدیل شود. طرفداران بیت کوین، این ارز را طلای دیجیتال و حصاری در برابر تورم می‌دانند. نهادهای سرمایه گذاری و سرمایه‌گذاران جزئی طی 12 سال گذشته به بیت کوین اعتبار زیادی بخشیده‌اند و اعتماد به آن را افزایش داده‌اند. همین باعث شده تا قیمت این ارز رمزنگاری در سال جاری به بالاترین رکورد خود برسد.

کیشانی گفت: دوج کوین در سال 2013 توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر برای شوخی و سرگرمی ایجاد شد. شکل آن برگرفته از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو است. توسعه دهندگان آن نمی‌خواستند این ارز جدی گرفته شود و دوج کوین فاقد پیشرفت تکنیکال است و به اندازه بیت کوین ایمن نیست. به هرحال، بیت کوین و دوج کوین در دسته سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک قرار دارند، چون هر دوی آنها دارای نوسانات زیادی هستند.

وی ادامه داد: اگرچه توسعه دهندگان دوج کوین دقیقا کد نرم‌افزار بیت کوین را برای ایجاد این ارز کپی کرده‌اند، اما بیت کوین دارای یک اکوسیستم گسترده و سرمایه بسیار بالایی است که در دوج کوین وجود ندارد. احتمال اینکه دوج وین بعد از نوسان گیری سرمایه‌گذاران نهادی به سمت صفر میل کند وجود دارد.

سه تفاوت بیت کوین و دوج کوین چیست؟

تاثیر ایلان ماسک چیست؟

این کارشناس بلاک چین در مورد مشکلات ایجاد شده پیرامون غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال، اظهار داشت: نظرات ضدونقیضی درباره آینده و چشم‌انداز دوج کوین وجود دارد. نفوذ نظرات چهره‌هایی مانند ایلان ماسک روی قیمت این رمز ارز واقعیتی انکارناپذیر بوده و نوسان گیری این شخص برای تأمین هزینه پروژه‌هایش به‌ویژه پروژه space x سرمایه گذاری در این زمینه را بسیار پر مخاطره کرده است.

کیشانی ادامه داد: ماهیت تورمی دوج کوین، در صورتی که به همین شکل باقی بماند، آن را بیش‌ازپیش به ارزهای واقعی شبیه می‌کند. دوج کوین فقط رمز ارزی دیجیتالی است و چون رمز ارزهایی مانند اتر (Ether) نیست که شبکه بلاک چینی مخصوص‌ به ‌خود دارند، این هم نقصی ساختاری به نظر می‌رسد.
وی گفت: درست است که دوج کوین از حمایت افراد سرشناس برخوردار است و طرفداران زیادی پیدا کرده، اما باید دقت کنید که از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیچ به‌روزرسانی جدیدی از نظر فناوری نداشته است. سرنوشت و نوسانات ارزش دوج کوین تا حد زیادی وابسته به نظر افرادی مانند ایلان ماسک شده است. گره خوردن شهرت و ارزش رمز ارز به افرادی خاص چندان سرنوشت خوبی برایش رقم نخواهد زد و آن را بدل به گزینه‌ای قابل‌اعتماد نخواهد کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان