تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 143618

سهم مردم از واردات خودرو/ آتش‌سوزی در کمین است!

سهم مردم از واردات خودرو/ آتش‌سوزی در کمین است!

گزارش‌ها نشان می‌دهد که خودروهای وارداتی پرتیراژ تویوتا و اشکودا با مشکلات فنی مواجه شده و ممکن است دچار آتش‌سوزی شوند.

به گزارش شهر بورس، با آزادسازی واردات خودرو پس از چند سال کش‌وقوس، خبرها حاکی از این است که برخی مدل‌های وارداتی به ایران با مشکلاتی مانند آتش‌سوزی مواجه شده‌اند. واردات خودرو از سال 1401 مجدداً آزاد شد، اما تا ابتدای امسال روند واردات چندان چشمگیر نبود. در ماه‌های اخیر، با افزایش واردات، خودروهای وارداتی پرتیراژ همچون تویوتا کرولا و تویوتا لوین، محصول شرکت معین خودرو، به بازار عرضه شده‌اند. با این حال، گزارش‌هایی از فراخوان گسترده این خودروها و اشکودای وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند به دلیل احتمال آتش‌سوزی منتشر شده است.

با از سرگیری واردات خودرو، بازار خودرو پس از مدت‌ها بهبود یافت. اکنون در حالی از سرعت گرفتن ثبت درخواست و تحویل خودروهایی مانند تویوتا لوین و اشکودا سوپرب خبر می‌رسد که گزارش‌هایی از مشکلات فنی این خودروها منتشر شده است. وب‌سایت خبری روزگار خودرو ادعا کرده که برخی از این خودروها ممکن است دچار آتش‌سوزی شوند.

مشکلات فنی خودروهای وارداتی

برخی از خودروهایی که در سال‌های 2018 تا 2023 در جوینت‌ونچرهای تویوتا در چین تولید شده‌اند، با مشکلاتی مواجه شده‌اند. این شرکت‌ها بیش از 570 هزار دستگاه خودرو را فراخوانی کرده‌اند. از جمله این خودروها، تویوتا کرولا که با مدل‌های 2022 و 2023 وارد ایران شده، در میان خودروهای فراخوان‌شده قرار دارد.

طبق گزارش وب‌سایت خبری CNC، مقاومت پایین بخشی از قسمت‌های داخلی پمپ سوخت، احتمال ایجاد ترک و نشت سوخت از مخزن را افزایش می‌دهد که ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود. همچنین گروه فولکس‌واگن استرالیا فراخوانی برای مدل‌های اشکودا سوپرب و اکتاویا صادر کرده که طی سال‌های 2020 تا 2024 تولید شده‌اند. این گزارش اعلام کرده که نقص فنی در این مدل‌ها می‌تواند احتمال آتش‌سوزی را افزایش دهد و 3801 دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد.

خبر مرتبط
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

تحریم‌های بین‌المللی و چالش‌های فراخوان

وقوع ایرادات فنی در خودروهای تولیدی امری غیرطبیعی نیست و خودروسازان معروف جهانی سالانه با آن مواجه می‌شوند و با اعلام فراخوان برای مدل‌های ایراددار، اقدام به رفع مشکل می‌کنند. اما در ایران، تحریم‌های بین‌المللی اولین و بزرگ‌ترین مانع برای اجرای فراخوان‌های خودرویی است. به دلیل تحریم‌ها، هیچ خودروسازی مایل به همکاری با واردکنندگان ایرانی نیست و حتی در مورد خودروسازان چینی نیز صدق می‌کند. بنابراین، تقریباً تمامی خودروهای غیرچینی از نمایشگاه‌های خودرو کشورهای حاشیه خلیج فارس جمع‌آوری و وارد ایران می‌شوند.

از سوی دیگر، واردکنندگان این خودروها نیز غالباً شرکت‌های کوچک با خدمات پس از فروش ضعیف هستند و بعید است فراخوان‌های مذکور در کانون توجه این شرکت‌ها باشد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات