شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 12992

سهامداران عدالت چگونه کارت اعتباری بگیرند؟

به گزارش شهر بورس، وی در توضیح موضوع کارت‌های اعتباری سهامداران عدالت گفت: از خرداد سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام و ۶۰ درصد سهام آزاد و قابل معامله شد، اکنون سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند. به گفته محمدی توثیق

به گزارش شهر بورس، وی در توضیح موضوع کارت‌های اعتباری سهامداران عدالت گفت: از خرداد سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام و ۶۰ درصد سهام آزاد و قابل معامله شد، اکنون سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند.

به گفته محمدی توثیق فرآیندی است که وقتی فرد می‌خواهد تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت کنند در مقابل مبلغ ریالی، وثیقه‌ای به بانک ارائه می‌دهد که الان سهامداران عدالت می‌توانند با وثیقه کردن برگه های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سمات تاکید کرد: این کار با هدف ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت و همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که این برگه‌ها را نگهداری می‌کنند، ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهامداران عدالت جامعه هدف بالایی دارند، گفت: با این تدبیر آنها می‌توانند علاوه بر استفاده از تمام مزیت‌های سهامداری، با نگهداری این اوراق تسهیلات اعتباری دریافت کنند.

محمدی به جمعیت نزدیک به ۴۸ میلیون نفری سهامدار عدالت اشاره کرد و در برنامه به وقت تحلیل فرابورس گفت: همه این افراد می‌توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.

وی که ارائه کارت اعتباری به سهامداران عدالتی را یک پروژه ملی و بسیار بزرگ دانست و گفت: در همین راستا به همه بانک‌ها اطلاع‌رسانی و تفاهم‌نامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری ارسال شده و تا امروز بیش از ۱۰ بانک اعلام آمادگی کردند و در حال عملیاتی کردن این فرآیند هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت کارت اعتباری در گام اول به شعب بانک‌های مشخص شده مراجعه کنند، گفت: در ابتدا باید احراز هویت توسط سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است و سپس اقدام به توثیق سهام می‌کنند. در مجموع همان شرایط عمومی و اختصاصی که هر فردی برای دریافت تسهیلات باید احراز کند در این خصوص هم باید اجرا شود و جایگزین ضامن در این پروسه اوراق سهام عدالت است. بعد از دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص شده اقدام به خرید کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص اینکه هر فرد چه رقمی تسهیلات می‌تواند دریافت کند، گفت: با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه فقط ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می‌کند فرد چقدر می‌تواند وام دریافت کند. ضمانت در این فرآیند، برگه‌های سهام عدالت است.

وی در ادامه گفت: بانک‌ها در تلاش هستند تا هرچه زودتر این فرآیند را اجرایی کنند و به محض آماده‌سازی زیرساخت‌ها هر بانکی اعلام خواهد کرد. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی زیرساخت‌ها را آماده کرده و پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال برخی بانک‌ها بتوانند این کارت‌های اعتباری را ارائه دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه سهامداران دقت کنند که بازپرداخت اعتبارها مهم است، گفت: اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می‌رسد، وقتی بازپرداخت و اقساط به صورت منظم پرداخت شود، عایدی سهام مثل سود، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است و می‌توانند از همه آن‌ها استفاده کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: سهامداران به هیچ عنوان به صورت حضوری برای اجراز شرایط دریافت کارت اعتباری مراجعه نکنند و تمامی فرآیندها به صورت غیر حضوری و مراجعه الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان