تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 137120

سرمایه‌گذاری بزرگ فولکس‌واگن/ رقابت با تسلا شدت می‌گیرد

سرمایه‌گذاری بزرگ فولکس‌واگن/ رقابت با تسلا شدت می‌گیرد
شرکت فولکس‌واگن آلمان با یک سرمایه‌گذاری 4.68 میلیارد یورویی در شرکت ریویان، وارد یک همکاری استراتژیک شد. این توافق می‌تواند رقابت با تسلا را شدت بخشد و تأثیرات مهمی بر صنعت خودروهای برقی بگذارد.

به گزارش شهر بورس، شرکت فولکس‌واگن آلمان در یک توافق ۴.۶۸ میلیارد یورویی، وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک با سازنده خودروهای برقی مستقر در آمریکا، شرکت ریویان (Rivian) شد.

بر اساس این قرارداد، فولکس‌واگن ابتدا 0.94 میلیارد یورو در سازنده وانت‌های شاسی‌بلند الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و سپس 3.74 میلیارد یوروی دیگر را تا سال 2026 به این شرکت اختصاص خواهد داد.

وضعیت مالی ریویان

ریویان که در سال 2009 تأسیس شده است، هنوز سود سه‌ماهه‌ای را ثبت نکرده است. در سه ماهه اول سال 2024، این شرکت شاهد زیان خالص بیش از 1.4 میلیارد دلار (1.31 میلیارد یورو) بود. با اعلام این خبر، سهام ریویان تقریباً 50 درصد افزایش یافت.

دستاوردهای فولکس‌واگن

این مشارکت به فولکس‌واگن دسترسی فوری به نرم‌افزار ریویان را می‌دهد و به خودروساز آلمانی اجازه می‌دهد تا از آن در خودروهای خود استفاده کند.

خبر مرتبط
نکات عجیب واردات خودروهای خارجی در ایران
نکات عجیب واردات خودروهای خارجی در ایران

واردات خودروهای خارجی به کشور با چالش‌ها و عجایبی همراه بوده که جالب توجه است. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

چالش‌های صنعت خودرو

بخش خودروهای برقی با چالش‌های ناشی از تضعیف تقاضا و جنگ تجاری مواجه است. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای واردات خودروهای چینی که به سرعت در حال گسترش هستند، تعرفه اضافی وضع خواهد کرد. تحقیقات چند ماهه کمیسیون اروپا نشان داد که شرکت‌های برقی چینی به‌طور غیرمنصفانه از دولت این کشور یارانه دریافت کرده‌اند.

مخالفت صنعت خودروسازی آلمان

صنعت خودروسازی آلمان به دلیل ترس از اعمال تعرفه‌های متقابل چین، با طرح اتحادیه اروپا مخالفت کرده است. شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و (BMW) و دایملر از جمله مخالفان این طرح هستند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ