تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۱۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 96260

سد زاینده رود بازگشایی می شود

سد زاینده رود بازگشایی می شود
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به منظور انجام کشت پائیزه کشاورزان شرق استان، سد زاینده رود بازگشایی می شود.

به گزارش شهر بورس، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روز یکشنبه گفت: سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان در تاریخ بیست آبان سال جاری بازگشایی می شود.

وی افزود: در خصوص حجم آب و تعداد روزهای جریان آب هنوز مذاکرات در جریان است و پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی لازم صورت می پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بذر مورد نیاز و سایر نهاده ها برای انجام کشت پاییزه توسط جهاد کشاورزی مهیا شده است و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بهمن ماه سال گذشته خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت و فروردین‌ و اردیبهشت امسال نیز بازگشایی زاینده رود و تخصیص آب به کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان انجام شد.


بیشتر بخوانید:چند میلیون تلفن همراه در نیمه نخست سال به کشور وارد شده است؟


اراضی کشاورزی حوضه زاینده‌رود نیز حدود ۲۰۰ هزار هکتار است.

رودخانه زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم به‌ویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات