تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
زمان مطالعه: 10 دقیقه
کد خبر : 112415

سبزوا در سال مالی گذشته چه کرد؟

سبزوا در سال مالی گذشته چه کرد؟
مجمع شرکت سیمان لار سبزوار امروز برگزار شد. امید تهذیبی منشی مجمع سبزوا در این نشست به تشریح فعالیت‌های سبزوا در سال مالی گذشته پرداخت.

به گزارش شهر بورس، امید تهذیبی در مجمع شرکت لار سبزوار اظهار داشت: سال مالی منتهی به 1402/6/31 درحالی به انتها رسیده که علی رغم تلاطمات اقتصادی شــدید ناشی از نوسانــات نرخ ارز، افزایش بسیار زیاد نرخ گاز،تشــدید تحریم های اقتصادی و رکود حاکم بر صنعت ساختمان و سیمان، قطعی های برق و گازو … ، شرکت سیمان لار سبزوار توانست روند رو به رشد خود را ادامه دهد و همانند سال 1401 سود معقولی را با تمام تلاش هیئت مدیره، مدیران و کارکنان متعهد، توانمند و با انگیزه شرکت بدست آورد و در جهت افزایش ثروت سهامداران صبور ،فهیم و وفادار خود گام های موثری بردارد.

وی افزود: در این راستا اقدامات مهمی صورت گرفت، از یک سو حفظ بازار شرکت اصلی و توسعه آن و از سوی دیگر توسعه شرکت بنیان بتن سبزوار و تقویت شرکت بازرگانی بنیان نوید ابریشم برای تسلط به بازار و فروش مویرگی مخصوصاً در تهران بزرگ) و پیگیری احداث یک واحد فرآورده های بتنی (جهت تکمیل زنجیره تولید)، که به عنوان بخشی از اهم اقدامات طی دوره است.

تهذیبی خاطرنشان کرد: امید است با استفاده از رهنمودهای سهامداران عزیز و با همت مدیران و کارکنان پرتلاش شرکت، برنامه های راهبردی که از سالهای گذشته در شرکت آغاز شده، در سال جاری به ثمر بنشیند و شرکت ضمن افزایش میزان صادرات و افزایش سهم از بازار اعم از سیمان ، بتن و مسکن با فعالیت شرکت های زیر مجموعه از جمله بنیان بتن سبزوار، بنیان نوید ابریشم و محکم بنای نگین اسرار به افزایش سودآوری و ثروت سهامداران در سال مالی منتهی به 1403/06/31 دست پیدا کند.

منشی مجمع شرکت سیمان لار سبزوار به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخت و تصریح کرد: به موجب پروانه بهره برداري شماره 10603/6 مورخه 1387/11/01 که توسط سازمان صنايع و معادن خراسان صادر شده بهره برداري از کارخانه با ظرفيت توليد 1200000 تن کلينکر در سال از مهر ماه سال 1387 شروع به فعاليت کرده است. در تاریخ 1389/10/27 وارد فرابورس شده است. با پیگیری های انجام شده طی سال مالی مورد گزارش، با یک درجه ارتقاء در تابلوی بازار اول فرابورس در حال معامله است.

وی به معرفی شرکت های فرعی سبزوار نیز پرداخت و گفت: شركت فرعی اول، سنجش سهام سیمان سبزوار در تاريخ 1384/07/17 طي شماره 1668 در اداره ثبت شركت هاي سبزوار به ثبت رسيده است. بر اساس ماده 2 اساسنامه، موضوع فعاليت اصلي شركت شامل مواردی از جمله انجام كليه فعاليت هاي مجاز بازرگاني داخلي و خارجي، مشاركت و سرمايه گذاري در شركت ها و كارخانجات، واحدهاي توليدي و خدماتي و واگذاري به غير و مشاركت و عقد قرارداد با آنها، قبول مديريت شركت‌ها در صورت انتخاب از جانب هيئت مديره شركت و بازاريابي و اخذ و اعطاي نمايندگي جهت گسترش فعاليت شركت و اخذ وام از موسسات مالی و بانک‌ها.

منشی مجمع سبزوا یادآور شد: شرکت بنیان بتن سبزوار كه در تاريخ 1392/05/01 طي شماره 3347 در اداره ثبت شركت هاي سبزوار به ثبت رسيده است و در سال مالی منتهی به 1399/06/31 میزان 100 درصد سهام آن توسط هلدینگ سیمان سبزوار خریداری شده است. فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه، تولید بتن آماده، قطعات بتنی و امور پیمانکاری کلیه ساختمانها ، راهها ، فرودگاه ها و… میانگین پرسنل فعال در شرکت، سال قبل 9 نفر بوده اند که در سال جاری به 19 نفر افزایش یافته و این نشاندهنده توسعه شرکت مذکور است.

تهذیبی درباره سومین شرکت فرعی سبزوا گفت: شرکت بنیان نوید ابریشم که در تاريخ 1400/04/09 طي شماره 580180 در اداره ثبت شركت هاي تهران به ثبت رسيده است. فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه، خرید و فروش ، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز و محصولات ساختمانی است. محل اصلی شرکت در تهران ، محله قنات کوثر و هدف از تاسیس شرکت فوق، حضور مستقیم در بازار و فروش مویرگی سیمان در تهران است.


بیشتر بخوانید: افزایش فروش 98 درصدی سبزوا


در ادامه، منشی مجمع سبزوا رویدادهای مهم سال مالی منتهی به 1402/06/31 را برشمرد و عنوان کرد: برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان لارسبزوار در تاریخ 1401/12/08، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (نوبت دوم) برای انتخاب اعضای هیات مدیره در تاریخ1402/02/21، تغییرات و تعیین سمت اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سیمان لار سبزوار در 1402/04/20، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سنجش سهام سیمان سبزوار و تصویب صورتهای مالی سال 1401 و تقسیم سودبه ازای هرسهم 57 ریال و تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت در تاریخ 1401/09/05، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بنیان بتن سبزوار و تصویب صورتهای مالی سال 1401 و تقسیم سودبه ازای هرسهم1200 ریال و تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت در تاریخ1401/09/29، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بنیان نوید ابریشم وتصویب صورتهای مالی سال 1401 و تقسیم سودبه ازای هرسهم43000 ریال و تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت در تاریخ1401/09/29 برنامه‌های شرکت خواهد بود.

وی درمورد عناوین کسب شده توسط شرکت سیمان لار سبزوار، گفت: کسب نشان عالی مدیر سال در هشتمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دریافت جایزه ملی کیفیت، دریافت نشان عالی مدیر سال، دریافت جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی، واحد نمونه صنعتی و معدنی، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان – دریافت جایزه روابط عمومی – دریافت تندیس مسئولیت پذیری اجتماعی – دارا بودن استاندارها و ایزوهای کیفیت و صادرات محصول – مجهز به مرکز تحقیقات بتن با هدف خدمات بهتر به مشتریان و گواهينامهISO٩٠٠١در سال٢٠١٤

تهذیبی با ترسیم اهداف و برنامه های کلی، گفت: برنامه ریزی جهت کسب بازارهای صادراتی با اولویت افغانستان و آسیای میانه (ازبکستان ،تاجیکستان و روسیه)، توسعه بازار داخلی همزمان با تثبیت و تقویت مشتریان موجود وفروش مویرگی توسط شرکتهای بنیان نوید ابریشم، بنیان بتن و محکم بنای نگین اسرار، اصلاح قیمت های فروش و حرکت به سوی ایجاد برندی معتبر و باکیفیت، پیگیری جدی ومداوم وصول مطالبات و حذف مطالبات سنواتی بابرگزاری منظم کمیسیون های مربوطه واعتبار سنجی و حل اختلافات با مشتریان قدیمی به منظور کسب بازار مجدد فروش؛ برخی از برنامه‌های ما خواهد بود.

منشی مجمع سبزوا ادامه داد: پس از اینکه عضویت به عنوان شخص حقوقی در نظام مهندسی معدن در سال گذشته صورت پذیرفت، برنامه ریزی جهت انجام فعالیت معدنی انجام خواهد گرفت. پیگیری تاسیس و راه اندازی مجموعه فرآورده های بتی و برنامه ریزی جهت حل مشکل حمل و نقل با مشارکت شرکتهای حمل و نقل منطقه ای و اداره راه و همچنین خرید حداقل 30 دستگاه کشنده نیز انجام خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات