شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 46138
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سازمان بورس را منحل کنید/ جیب دولت قبلی در بورس پُر شد، نه دولت فعلی بسته هستند

دبیر کمسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با شهر بورس:

سازمان بورس را منحل کنید/ جیب دولت قبلی در بورس پُر شد، نه دولت فعلی

سازمان بورس را منحل کنید/ جیب دولت قبلی در بورس پُر شد، نه دولت فعلی

دبیر کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اگر اعتماد به بازار برنگردد، سازمان بورس منحل شود بهتر است»، گفت: در ماجرای بورس، جیب مردم خالی و جیب دولت پُر شد؛ البته دولت گذشته، نه دولت فعلی.

یعقوب رضازاده در گفت وگو با شهر بورس، درباره وضعیت نابسامان بازار سرمایه، اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که در دولت گذشته اتفاق افتاد و نهایتاً فضای حبابی در بحث بازار سرمایه اتفاق افتاد، یک عده از دستگاه ها و شرکت های دولتی، بیمه ها و بانک ها به این بازار ورود کردند. در این شرایط، سودآوری به جیب دستگاه های دولتی سرازیر شد.

وی افزود: اتفاقات بورس در دولت قبلی، موجب ارجای این پرونده به دادگاه شد و حتی اخیراً رئیس محترم قوه قضائیه نیز به این موضوع ورود کردند.

دبیر کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این مسئله که «انتظار می رود مجلس به ماجرای بورس ورود کند»، گفت: مجلس مجلس در چندین جلسه، وزیر اقتصاد سابق و رئیس سازمان بورس را به بهارستان احضار کرد تا پاسخگوی وضعیت بازار سرمایه باشند. مشکل بورس از دولت گذشته به دولت آقای رئیسی تسری پیدا کرده و شرکت ها و سازمان ها با مشکلات زیادی مواجه بودند.

رضازاده ادامه داد: لازم است در این قضیه، قوه محترم مقننه و قضائیه وارد شوند. دولت باید ضرر و زیان افرادی که در بورس متضرر شدند را جبران کند. سازمان بورس تحت امر دولت و زیرمجموعه وزارت اقتصاد است. دولت باید دست دلالان، بانک ها و برخی شرکت های دولتی که از بورس سودهای کلانی به دست آوردند را کوتاه کند. در ماجرای بورس، جیب مردم خالی و جیب دولت پُر شد؛ البته دولت گذشته، نه دولت فعلی.

وی عنوان کرد: بورس باید به ماهیت واقعی خودش برسد و دولت اعتمادسازی کند. اگر نمی توانید این کار را انجام بدهید، سازمان بورس منحل شود، بهتر است.

دبیر کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «رئیس جمهور و وزیر اقتصاد چقدر به وعده های خود عمل کرده اند؟»، تصریح کرد: جلسات مختلف و گروه های کارشناسی در این مورد تشکیل و رئیس جدید سازمان بورس نیز در دولت جدید نیز مشخص شده است. به هر حال باید قبول کنیم که چهار ماه از آغاز به کار دولت می گذرد و امیدوارم شرایط بهتر شود. مردم هم با احتیاط عمل کنند و از افراد خبره مشاوره بگیرند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان