تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 132248

مدیرعامل گروه مالی شهر:

زیرمجموعه گروه مالی شهر عرضه اولیه می‌شود

زیرمجموعه گروه مالی شهر عرضه اولیه می‌شود
مدیرعامل گروه مالی شهر، از پذیرفته شدن یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت در فرابورس ایران خبر داد و گفت: شرکت شهر آتیه عرضه اولیه می‌شود. 

به گزارش شهر بورس، علی بیگ زاده در مجمع عادی عمومی سالانه گروه مالی شهر (شهر) که با حضور ۸۵.۷۷ درصد از صاحبان سهام برگزار شد، اظهار داشت: تاسیس شرکت از سال ۹۱ انجام گرفت و در سال ۱۴۰۲ در بازار بورس عرضه اولیه شد. سرمایه اولیه شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و رقم بالایی به حساب می‌آید.

وی افزود: شرکت شهر آتیه در فرابورس پذیرفته شده و امیدواریم امسال عرضه اولیه آن را داشته باشیم. همچنین قصد داریم سبد سرمایه‌گذاری شرکت را هم بهینه کنیم و به سمت سهام دارای DPS بالاتر برویم. ما به دنبال درآمدهای پایدار برای شرکت هستیم و راهکار آن عرضه اولیه زیرمجموعه‌هاست که اگر روند بازار بهتر شود می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

مدیرعامل گروه مالی شهر به تشریح صورت‌های مالی شرکت پرداخت و گفت: سود فروش سهام و حق تقدم امسال ۳۸۰ میلیارد تومان بوده که در ۱۴۰۱، ۳۰۰ میلیارد بود. امسال در زیرمجموعه‌هایی مانند شهر آتیه هم تقسیم سود کمتری داشتیم تا در زمان عرضه اولیه شرکت دارای وضعیت مناسب‌تری داشته باشد.


بیشتر بخوانید:ورود پر سر و صدای احمدی نژاد به کارزار انتخابات + تصاویر


بیگ‌زاده با اشاره به وضعیت پرتفوی «شهر»، خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرتفوی بورسی و چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرتفوی غیر بورسی شرکت است. ۶۱ درصد درآمدهای شرکت از پرتفوی بورسی محقق شده و  ۳۹ درصد درآمدها نیز از محل سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ سود خالص هر سهم ۳۴۴ ریال محقق شده. بهای بورسی تمام شده مجموع گروه مالی شهر نیز حدود ۱۲ همت است.

مدیرعامل «شهر» درمورد برنامه‌های گروه مالی شهر، عنوان کرد: در تلاش هستیم در سال‌های آتی بتوانیم سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها و تقسیم سود را افزایش بدهیم که این کار با عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه انجام می‌شود. همچنین با تصمیم بانک شهر، بیمه شهر را نیز پس از اخذ مجوزهای لازم در گروه مالی شهر تاسیس می‌کنیم.

بیگ‌زاده درباره برنامه های آتی شرکت گفت: ایجاد راهکارهای جدید درآمدی و حرکت به سمت بازار اولیه از دیگر برنامه های گروه مالی است که تا کنون در بازار های ثانویه فعالیت داشتیم. ورود به حوزه های جدید فناوری از قبیل دریافت مجوز از دانش بنیان، توکنایز کردن املاک و … از دیگر برنامه های گروه مالی است.

وی، افزایش نرخ بهره را یکی از اصلی‌ترین ریسک های پیش روی شرکت دانست.

مدیرعامل گروه مالی شهر در پاسخ به سوال یکی سهامداران راجع‌به آخرین وضعیت ساختمان مرکزی شرکت، گفت: ساختمان قبلی با مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان از طریق مزایده به فروش رسید. همچنین با مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان ساختمان جدید را خریداری کردیم و تلاش می‌کنیم تا شهریورماه شرکت را به محل جدید منتقل کنیم.

بیگ‌زاده از پرداخت سود سهامداران خرد طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم در کم‌ترین زمان سود سهامداران خرد را پرداخت کنیم. منابع آن نیز تقریبا تجهیز شدند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ