تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 68784

زلزله شمال کشور را لرزاند

زلزله شمال کشور را لرزاند
زلزله شمال کشور را لرزاند، دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر استان‌های شمالی یعنی ساری و شهرهای همجوار مرکز استان مازندران را لرزاند.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، زلزله شمال کشور را لرزاند. دقایقی قبل زلزله‌ای نسبتاً بزرگ ساری و شهرهای همجوار استان مازندران را لرزاند. شدت این زلزله به اندازی بود که در برخی شهرهای استان از جمله ساری، قائمشهر، بابل و بابلسر احساس شد.

زلزله شمال کشور را لرزاند

براساس گزارش‌ها، این زمین لرزه به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۲۳ کیلومتری زمین در موقعیت ۳۶.۵۵ درجه شمالی و ۵۲.۹۶ درجه شرقی در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر ثبت شده است.

همچنین، براساس گزارش‌هایی که به‌دست آمده است شدت زمین لرزه به حدی بود که در مرکز و بسیاری از شهرستان‌های شرق استان احساس شد. این زمین لرزه موجب وحشت مردم و به خیابان آمدن آن‌ها در استان‌های شمالی شده است.

با وجود این، تاکنون اطلاعاتی از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است.


بیشتربخوانید: جزئیات وام 200 میلیونی مسکن روستایی اعلام شد


چند نفر در زلزله مازندران مصدوم شدند؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد: زمین لرزه‌ای در ساعت ۲۱:۱۳ دقیقه شامگاه سه‌شنبه به بزرگی ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۲۴ کیلومتری زمین در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کلیومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر به وقوع پیوست که شدت آن در بیشتر نقاط استان به طور کامل احساس شد.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی ادامه داد: زلزله امشب در استان مازندران تاکنون مصدومی نداشته و همه پایگاه‌های اورژانس در آماده باش کامل هستند.

وی درباره آخرین وضعیت ارزیابی زلزله امشب استان مازندران بیان کرد: همکاران تیم عملیات ویژه در منطقه حضور دارند و تاکنون در جویبار، ساری و قائمشهر مصدومی با وقوع این حادثه طبیعی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطر نشان کرد: خسارت احتمالی مالی این زمین لرزه از سوی نیروهای امداد و نجات در دست بررسی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات