تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کد خبر : 52890

ریزش ساختمان متروپل در آبادان 5 کشته داد

ریزش ساختمان متروپل در آبادان 5 کشته داد
امروز بخش هایی از ساختمان اداری و تجاری متروپل در آبادان فروریخت.

به گزارش شهر بورس، امروز حادثه ای دلخراش در استان آبادان رخ داد، در پی ریزش یکی از ساختمان های بزرگ و معروف این شهر تعدادی از هموطنان مجروح و تعدادی جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت. به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان 10 طبقه اداری ـ تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده و طبق مشاهدات خبرنگار تسنیم ‌ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود ‌که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.


بیشتر بخوانید:به زودی رانندگان اسنپ بیمه می شوند


پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس درحال امداد‌رسانی به حادثه دیدگان است و آتش‌ نشانان در محل حضور دارند و هنوز ابعاد کاملی از حادثه و علت آن در دست نیست.

فرماندار آبادان: ‌آمار دقیقی از تلفات نداریم

‌فرماندار آبادان نیز که با بیان اینکه آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد، گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند، ادامه داد: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

فرماندار آبادان تصریح کرد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

به گفته فرماندار آبادان این ساختمان در حال ساخت بوده و به دلیل ازدحام منطقه وقوع تلفات ممکن است ولی تا کنون آمار دقیقی در دست نیست.

 

ریزش ساختمان متروپل در آبادان 5 کشته داد

نجات 16 مصدوم از زیر آوار

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون 16 مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که 100 الی 150 نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزهای بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

 بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

‌در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه را صادر کرد.

دهقانی ‌اظهار کرد: ظهر امروز ساختمان چندطبقه در دست احداث در آبادان ریزش کرد که بلافاصله رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی جهت رسیدگی به موضوع صادر شد.

وی همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

5 کشته و 25 مصدوم در پی ریزش ساختمان در آبادان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: تاکنون متاسفانه 5 نفر جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه اورژانس منطقه در آماده‌باش کامل قرار دارد، افزود: تا این لحظه 25 نفر در این ریزش مصدوم شده اند و هنوز آمار دقیقی از مصدومان در دست نیست‌.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: اما شمار کشته شدگان با توجه به مسدود شدن ساختمان های اطراف و یا ریزش آوار برج بر روی تعدادی از عابران و خودروهای حاضر در محل همچنان وجود دارد.

تخریب 40 درصدی برج “متروپل”

فرماندار آبادان درباره تازه ترین وضعیت ریزش ساختمان ده طبقه متروپل در این شهر گفت‌: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل 5 نفر و مصدومان آن 27 نفر است؛ حدود 30 تا 40 درصد ساختمان تخریب شده است.

اسامی کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان

سخنگوی اورژانس کشور آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان را تشریح کرد و گفت: تااین لحظه 28 مصدوم و 5 فوتی در حادثه ثبت شده است.
مجتبی خالدی در خصوص وضعیت کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان اظهار کرد: تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند و همچنین تا به این لحظه 28 مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت مصدومین حادثه در بیمارستا‌های آبادان اظهار داشت: در بیمارستان 17 شهریور 2 نفر تحت مراقبت و درمان قرار دارند:

1. سید محبوبه پورشرف هاشمی 25 ساله بستری
2. عبدالرسول محجوب فر42 ساله

وی افزود: در بیمارستان امام خمینی 18 نفر تحت درمان هستند
1.نگار درآباد 28ساله
2. سید مرتضی طهوری 57ساله
3. منصور توسلی 61ساله
4. نوید مزرعاوی26 ساله
5. عبدا… باوی پور
6. حسین عسکراوی 21ساله
8.علیرضا اسدی سامانی53ساله
9. محمدعلی کرمزاده36 ساله
10. علی بحرامیان24 ساله ترخیص شد
11. میثم عرفی 31ساله
12. حدیث هاشم مطوری
13. دانیال دریس 21 ساله ترخیص شد
14. حسین رسولی 44 ساله
15. فاطمه آل ناصر31ساله
16.کامران سامانی نژاد56 ساله با رضایت شخصی مرخص شد
17.عباس بچاری 34ساله
18.مجید توسلی42ساله

وی افزود: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی نیز 6 تن از حادثه‌دیدگان زیر تحت درمان هستند.
1. طارق قیم 35 سال
2. معصومه کوشیکی56 ساله
3. عبدا… بحرانی پور 24 ساله
4. مسیح صادقی 7ساله
5. حمیدصادقی
6. علیرضافرحانیان 33 ساله

وی خاطرنشان کرد: جستجو برای آوار‌برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد و احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات