تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر : 135731

رکورد جدید نرخ بهره بین بانکی

رکورد جدید نرخ بهره بین بانکی
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی خردادماه به 23.66 درصد رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش شهر بورس، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات نرخ بهره بین بانکی نشان می‌دهد که این نرخ به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده و رکورد 23.66 درصد را در هفته پایانی خردادماه ثبت کرده است.

در هفته منتهی به 23 خردادماه نیز این نرخ به 23.63 درصد رسیده بود. همچنین در هفته منتهی به 16 خردادماه با افزایش سه صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.64 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 9 خرداد ماه با کاهش یک صدم درصدی به 23.61 درصد رسید؛ در حالی که در هفته منتهی به 2 خرداد نیز با افزایش محسوسی به 23.62 درصد رسیده بود. این نرخ در هفته منتهی به 26 اردیبهشت ماه با افزایش به 23.56 درصد بود.

در هفته منتهی به 19 اردیبهشت ماه، نرخ بهره بین بانکی بدون تغییر 23.5 درصد اعلام شد. این نرخ در هفته منتهی به 12 اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی به 23.5 درصد رسید. همچنین در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی به 23.51 درصد رسید. این نرخ از ابتدای سال جاری روند کاهشی داشت، به جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه که با افزایش 4 صدم درصدی به 23.52 درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی به 23.48 درصد رسید. در هفته نخست فروردین ماه سال جاری این نرخ 23.62 درصد بود و در هفته دوم با کاهش 4 صدم درصدی به 23.58 درصد رسید.

خبر مرتبط
افزایش نرخ سود بهره بین بانکی + جدول
افزایش نرخ سود بهره بین بانکی + جدول

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۶ خرداد ۰.۰۳ درصد افزایش داشته است.

در هفته پایانی اسفندماه سال 1402، نرخ بهره بین بانکی به 23.66 درصد رسید که بالاترین نرخ از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است، زمانی که با رکوردشکنی 10 ساله به 23.80 درصد افزایش یافت. پس از آن، روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و سپس به کانال‌های پایین‌تر وارد شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

بانک‌ها ممکن است در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به تعادل برسد. برای حل این مشکل بدون نیاز به بانک مرکزی، بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل شده است که در آن بانک‌ها به یکدیگر وام می‌دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

جدول تغییرات نرخ بهره بین بانکی از فروردین تا خرداد 1403

تاریخ نرخ بهره بین بانکی
هفته پایانی خرداد ۲۳.۶۶%
23 خرداد ۲۳.۶۳%
16 خرداد ۲۳.۶۴%
9 خرداد ۲۳.۶۱%
2 خرداد ۲۳.۶۲%
26 اردیبهشت ۲۳.۵۶%
19 اردیبهشت ۲۳.۵۰%
12 اردیبهشت ۲۳.۵۰%
5 اردیبهشت ۲۳.۵۱%
29 فروردین ۲۳.۵۲%
22 فروردین ۲۳.۴۸%
هفته نخست فروردین ۲۳.۶۲%
دومین هفته فروردین ۲۳.۵۸%

منبع: خبرگزاری تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ