تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 144344

رکورد بی سابقه در حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا

رکورد بی سابقه در حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا
حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا به رکورد جدیدی دست یافت و از معادل وزنی یک میلیون سکه عبور کرد.

به گزارش شهر بورس، حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا از زمان راه‌اندازی تاکنون با ثبت معامله ۷.۳ تن شمش، معادل وزنی بیش از یک میلیون سکه، رکورد تازه‌ای به جای گذاشته است.

جدیدترین آمارهای معاملات گواهی سپرده شمش طلا حاکی از استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه و عموم مردم از این ابزار مالی است. حجم این معاملات از زمان شروع تاکنون از مرز یک میلیون سکه گذر کرده و حجم سپرده‌گذاری شمش طلا در خزانه‌های بورس کالا نیز به حدود ۸ تن افزایش یافته است.

رشد تعداد عرضه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران

براساس آمارها، تعداد عرضه‌کنندگان شمش طلا از ۴ عرضه‌کننده در ابتدای راه‌اندازی این بازار به ۱۴ عرضه‌کننده افزایش یافته است. علاوه بر این، بیش از ۶۰۰ هزار مشتری به‌طور مستقیم یا از طریق ۸۰ صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه در معاملات گواهی سپرده شمش طلا مشارکت داشته‌اند.

گرایش مردم به سرمایه‌گذاری در طلا

آمارهای ثبت‌شده نشان می‌دهد که مردم به دلیل مزایای سرمایه‌گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مالی، به‌طور فزاینده‌ای به سمت این بازار جذب شده‌اند. این ابزارها به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند تا با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق‌های طلا یا گواهی سپرده شمش طلا، در این بازار جذاب سرمایه‌گذاری کنند و از ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بازار فیزیکی طلا مانند ریسک سرقت، نگهداری، اصالت و عیار، و مراجعه حضوری به بازار، مصون بمانند.

این گزارش می‌افزاید که معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اسفندماه سال ۱۴۰۱ در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت ۱۸ ماه از زمان راه‌اندازی، با استقبال قابل توجه مردم و سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

منبع: مهر

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات