تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 145392

رکوردزنی مصرف برق به دلیل استخراج غیرمجاز رمزارزها

رکوردزنی مصرف برق به دلیل استخراج غیرمجاز رمزارزها
استخراج غیرمجاز رمزارزها یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش بی‌سابقه تقاضای برق در کشور شده است.

به گزارش شهر بورس، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد که افزایش تقاضای برق در کشور به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمزارزها به رکوردهای غیرمعمولی دست یافته است.

وی توضیح داد که افرادی با سوءاستفاده از برق یارانه‌ای و استفاده از شبکه‌های عمومی و دیگر بخش‌ها، بدون مجوز به استخراج رمزارز می‌پردازند. این فعالیت‌های غیرمجاز منجر به افزایش غیرعادی مصرف برق شده و مشکلات جدی در شبکه‌های برق ایجاد کرده است.

رجبی مشهدی افزود: ما در تلاشیم تا ماینرهای غیرمجاز را شناسایی کنیم و برای افرادی که این دستگاه‌ها را گزارش کنند، پاداش‌هایی در نظر گرفته‌ایم. به ازای هر دستگاه ماینر غیرمجاز گزارش‌شده، یک میلیون تومان پاداش تعلق می‌گیرد.

وی همچنین اعلام کرد که تاکنون بیش از 230 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با توان مصرفی 800 تا 900 مگاوات شناسایی شده است که این میزان مصرف برق معادل با مصرف برق استان مرکزی است. برای تأمین این مقدار برق، نیاز به ساخت 1300 مگاوات نیروگاه داریم.

رجبی مشهدی در ادامه به افزایش بیش از 8.7 درصدی مصرف برق در کشور در سال جاری اشاره کرد و تاکید کرد که این رشد، فشار زیادی به شبکه‌های برق وارد کرده است. او توضیح داد که میانگین رشد مصرف برق سالانه بین 4 تا 4.5 درصد است، اما امسال به دلیل افزایش دما در برخی مناطق و استفاده گسترده از کولرهای گازی، این مقدار به 8.7 درصد رسید.

مدیرعامل توانیر افزود: متأسفانه استفاده از کولرهای گازی به شدت مصرف برق را افزایش داده و تأمین برق را با مشکلاتی مواجه کرده است. هر کولر گازی به طور متوسط 3 کیلووات ساعت به مصرف برق اضافه می‌کند.

وی ادامه داد که به ازای هر یک درجه افزایش دما، 3 تا 4 درصد از تولید برق نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد و تجهیزات شبکه نیز در دمای بالا با افت راندمان مواجه می‌شوند. این موارد فشار مضاعفی به شبکه‌های برق وارد می‌کند.

منیع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ