تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 146619

رکود مسکن ادامه دارد؛ خرید خانه برای مستاجران به رؤیا تبدیل شده است

رکود مسکن ادامه دارد؛ خرید خانه برای مستاجران به رؤیا تبدیل شده است

بافزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها باعث شده بسیاری از مستاجران به مناطق پایین‌تر و حاشیه شهرها نقل مکان کنند. رکود تورمی بازار مسکن همچنان ادامه دارد و خرید خانه برای بسیاری از مردم به یک رؤیا تبدیل شده است.

به گزارش شهر بورس، بازار مسکن در تهران و دیگر کلان‌شهرهای کشور همچنان با مشکلات فراوانی روبروست. افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در سال‌های اخیر باعث شده تا قدرت خرید مستاجران به شدت کاهش یابد و بسیاری از مردم مجبور به نقل مکان به مناطق حاشیه‌ای و پایین‌تر شهرها شده‌اند.

کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت مسکن

مسکن همواره یکی از اساسی‌ترین نیازهای زندگی بشر بوده و اهمیت آن در تأمین رفاه و امنیت خانواده‌ها بر کسی پوشیده نیست. در حال حاضر، با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، بسیاری از مستاجران از بازار خرید خارج شده و به بازار اجاره‌بها پناه آورده‌اند. این مسئله به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران مشهودتر است.

تأثیرات تورم بر بازار اجاره‌بها

نایب رئیس اتحادیه املاک با اشاره به این موضوع که تعیین سقف اجاره‌بها تأثیری بر کنترل قیمت‌ها نخواهد داشت، اظهار داشت که این سیاست‌ها تنها به افزایش پرونده‌های قضایی منجر خواهد شد. به گفته او، بسیاری از مستاجران و مالکان با توافقات دوجانبه، سعی در دور زدن قوانین دارند و این موضوع به ایجاد ناهنجاری‌های بیشتری در بازار مسکن منجر شده است.

وضعیت بازار مسکن در سال جاری

بازار مسکن در سال جاری نیز با رکود تورمی مواجه است. عواملی همچون عدم کاهش قیمت مصالح ساختمانی و عدم عرضه کافی مسکن، باعث شده‌اند که این رکود ادامه پیدا کند. به گفته کارشناسان، تنها راه خروج از این بحران، افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت‌هاست که هنوز نشانه‌ای از آن دیده نمی‌شود.

کوچ مستاجران به حاشیه شهرها

افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث شده تا بسیاری از مهاجران که با هدف بهبود شرایط زندگی به تهران آمده بودند، مجبور به بازگشت به شهرهای خود یا سکونت در مناطق حاشیه‌ای شوند. این کوچ اجباری، مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها به همراه داشته و رویای خانه‌دار شدن را برای آنها دورتر کرده است.

پروژه نهضت ملی مسکن؛ امیدی برای مستاجران؟

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم، ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب پروژه نهضت ملی مسکن بود. اما تاکنون تنها ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در دست ساخت است و تأخیر در اجرای این پروژه باعث نگرانی بسیاری از مردم شده است. اگر این واحدها به بازار عرضه شوند، ممکن است شاهد کاهش قیمت‌ها و بهبود وضعیت بازار باشیم.

منبع: بانک اول

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ