شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 29326
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روناک نوری اصل: روند بورس در میان مدت و بلند مدت صعودی است بسته هستند

اصلاح چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

روناک نوری اصل: روند بورس در میان مدت و بلند مدت صعودی است

روناک نوری اصل: روند بورس در میان مدت و بلند مدت صعودی است
یک کارشناس بازار سرمایه زمان پایان اصلاح بورس را پیش‌بینی کرد و همچنین مدعی شد که روند این بازار در میان مدت و بلند مدت صعودی است.

روناک نوری اصل در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: طی روزهای گذشته و از محدوده مقاومتی شاخص کل، با افزایش عرضه مواجه شدیم. در ابتدای هفته، بازار توجه خاصی به سهام کوچک داشت، اما منفی‌های بازار سهام کوچک را هم تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: بازار در حال حاضر وارد فاز اصلاحی شده است که این اصلاح می‌‌تواند تا محدوده یک میلیون و 450 هزار واحد ادامه‌دار باشد. از آنجایی که روند ارزش و حجم معاملات به ثبات خوبی رسیده، می‌توان انتظار داشت که در همین محدوده‌های حمایتی، شاهد بازگشت بازار باشیم. وضعیت موجود، نشان دهنده بازگشت پول‌های پارک شده به بازار است و در میان مدت و بلند مدت روند روبه‌رشدی برای بورس پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:
بورس دیگر حباب ندارد/ پیش‌بینی ناحیه احتمالی اصلاح شاخص

این کارشناس بازار سرمایه، بر ادامه دار بودن روند صعودی بورس تاکید کرد و یادآور شد: احتمال رشد قیمت دلار و همچنین نبود چشم انداز مناسب سیاسی، محرکی است که می‌تواند بازار سرمایه را به دید پایان سال با رشد مناسبی مواجه کند. تورمی که تا پایان سال به دلیل کسری بودجه و بدهی دولت در زمینه اوراق قرضه خواهیم داشت، منجر می‌شود که نمادهای ارزی و ریالی – تورمی تا پایان سال چشم انداز مثبتی داشته باشند.

روناک نوری اصل درباره عرضه‌های اولیه فردا (یکشنبه)، عنوان کرد: فجهان جزو عرضه اولیه‌های بزرگ سال بوده که در گروه فلزات اساسی قرار می‌گیرد و کیمیاتک هم جزو گروه محصولات شیمیایی است که هر دو صنعت بنیادی و سودده هستند که پیشنهاد می‌شود سهامداران نسبت به خرید هر دو عرضه اولیه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:
تکذیب لغو عرضه‌های اولیه هفته

وی در پاسخ به این سوال که «برای بورس در هفته آینده چه روندی را پیش‌بینی می‌کنید؟»، گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و تا زمانی که شاخص کل؛ محدوده یک میلیون و 580 هزار واحد را پشت سر بگذارد روند متعادلی داشته باشیم و هفته آینده این نیز محدوده شکسته و روند شاخص کل آغاز شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: نزدیک شدن سال مالی برخی از شرکت‌ها و فرارسیدن زمان تسویه اعتبارات در شهریورماه باشد. همچنین صدور اطلاعیه عرضه اولیه دو نماد فجهان و کیمیاتک دیگر دلیل افزایش عرضه‌ها در بازار است که فجهان می‌تواند به تنهایی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از نقدینگی را از بازار جمع کند. اخبار مربوط به برداشته شدن دامنه نوسان و ابلاغیه سازمان بورس مبنی ثبت اطلاعات زمین‌ها و دارایی‌های همه ناشران بورسی و فرابورسی در کدال نیز جزو اخبار مثبت برای بازار سرمایه به حساب می‌آید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان