تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 135324

روزهای بحرانی بازار مسکن

روزهای بحرانی بازار مسکن
داوود بیگی نژاد، نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، اعلام کرد که گرانی‌ها باعث شده مردم به مناطق ارزان‌تر مهاجرت کنند. این در حالی است که بازار مسکن با رکودی عمیق و طولانی مواجه است.

به گزارش شهر بورس، نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد که بازار مسکن با رکودی عمیق و طولانی مواجه شده و معاملات املاک تقریباً متوقف شده‌اند. وی اشاره کرد که بسیاری از مشاوران املاک طی دو ماه اخیر هیچ معامله‌ای نداشته‌اند و از نظر درآمدی دچار مشکل شده‌اند.

کوچ از تهران به دلیل گرانی‌ها

داوود بیگی نژاد، نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، بیان کرد که گرانی‌ها باعث شده مردم به مناطق ارزان‌تر مهاجرت کنند. این موضوع با وجود افزایش کوچ، باعث خالی‌ماندن خانه‌ها در تهران نخواهد شد.

رشد اجاره‌نشینی

بیگی نژاد افزود که به دلیل رکود در خرید و فروش مسکن، بسیاری از مردم توان خرید ملک را از دست داده‌اند و به اجبار به بازار اجاره ورود می‌کنند. این در حالی است که تمایلی به اجاره‌نشینی ندارند و بسیاری از افراد هنوز نتوانسته‌اند سرمایه خود را به ملکی تبدیل کنند و همچنان مستاجر هستند.

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران توضیح داد که تعداد قراردادها به هیچ وجه با تعداد مشاوران املاک تناسب ندارد و این موضوع باعث شده درآمد شاغلان این صنف با هزینه‌ها تطبیق نداشته باشد.

خبر مرتبط
اجاره خانه در چهاردانگه؛ میانگین ودیعه چند میلیون تومان است؟
اجاره خانه در چهاردانگه؛ میانگین ودیعه چند میلیون تومان است؟

در این مطلب به بررسی قیمت اجاره خانه در شهرستان چهاردانگه واقع در جنوب غرب استان تهران خواهیم پرداخت.

رشد اجاره نشینی

ناکافی بودن تسهیلات بانکی

بیگی نژاد تأکید کرد که یکی از دلایل کم بودن خرید و فروش ملک، ناکافی بودن تسهیلات بانکی است که با توان مالی مردم تناسب ندارد. وی افزود که افزایش مقدار وام‌ها منجر به افزایش اقساط می‌شود و مردم نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

راهکارهایی برای بهبود وضعیت

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران پیشنهاد کرد که به جای تلاش برای ساخت منازل کوچک و اقتصادی که تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد، بهتر است طرح تفضیلی مورد بازبینی قرار گیرد و امتیازاتی توسط شهرداری برای سازندگان فراهم شود تا متراژهای کوچک برای مردم در لایه‌لایه‌های شهر ساخته یا نوسازی شود.

بیگی نژاد در پایان اظهار داشت که تجربه زندگی در فضای کوچک نشان داده که این نوع ساخت‌وسازها مناسب جامعه ما نیست و کسانی که این موضوع را پیشنهاد می‌دهند باید تجربه عملی زندگی در چنین فضایی را داشته باشند تا بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات