تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 134561

رشد 51 درصدی فروش کلوند در سال 1402

رشد 51 درصدی فروش کلوند در سال 1402
بر اساس اعلام مدیرعامل کاشی الوند در مجمع سالانه این شرکت فروش کلوند در سال 1402، 51 درصد رشد داشت.

به گزارش شهر بورس، مجمع عادی عمومی سالانه شرکت شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند ظهر امروز با حضور سهامداران عمده و خرد کلوند برگزار شد.

صالح هادی نیا عضو موظف هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به نمایندگی از این شرکت، ریاست مجمع کلوند را برعهده داشت که در ابتدای مجمع ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و تشکر از زحمات مدیران شرکت، یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهانش را گرامی داشت.

مجمع کلوند

مرتضی دريس ملاکه مدیرعامل کاشی الوند با بیان اینکه فروش شرکت نسبت به دوره قبل 51 درصد رشد داشته است، گفت: فروش شرکت در سال 1402، 13 میلیون و 130 هزار و 280 میلیون ریال بود که نسبت به دوره قبل 51 درصد رشد داشته است. عمده دلیل آن افزایش نرخ و همچنین تولید کالاهای با ارزش افزوده است.

خبر مرتبط
ثبت افزایش سرمایه سنگین کلوند
ثبت افزایش سرمایه سنگین کلوند

شرکت کاشی و سراميک الوند (کلوند) افزایش سرمایه 862 درصدی شرکت را ثبت کرد.

مدیرعامل کاشی الوند افزود: در سال گذشته، طبق مصوبات هیئت مدیره و آن‌چه که در سازمان بورس افشا کردیم، حدود ۳۵ درصد افزایش نرخ اعمال شد و مابقی رشد فروش مربوط به ۴ درصد فروش مقداری و مابقی مربوط به تولید کالاهای با ارزش افزوده بالاتر بوده است.

وی در ادامه به سهم محصولات در فروش سال گذشته اشاره کرد و عنوان کرد: 27 درصد از فروش محصولات متعلق به کاشی دیوار، 14 درصد کاشی کف و 59 درصد به کاشی پرسلان که خیلی با ارزش افزوده بوده است، تعلق دارد.

دريس ملاکه سهم صادرات از فروش شرکت در سال گذشته را 18 درصد معرفی کرد و افزود: 82 درصد از فروش شرکت در سال گذشته در بازار داخلی بوده است.

مدیرعامل کاشی الوند افزود: 48 درصد از فروش صادراتی نیز متعلق به کاشی پرسلان ، 50 درصد کاشی دیوار و 2 درصد نیز متعلق به کاشی کف بوده است.

وی از کشور عراق به عنوان مقصد عمده صادراتی شرکت یاد کرد و ادامه داد: عمده صادرات شرکت با سهم 60 درصد، به کشور عراق بوده است و پس از آن کشور روسیه با سهم 28 درصد قرار داشت.

مدیرعامل کاشی الوند در پاسخ به سوالات سهامداران مبنی بر عدم اخذ سود از تسعیر ارز بیان کرد: رفع تعهدات ارزی بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی برای هر صنعت و شرکت متفاوت است.

وی افزود: در صورت‌های مالی برای سال 1402 نیز سود از تسعیر ارز تخصیص یافته بود، اما این سود بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، محقق نشد.

دريس ملاکه با بیان اینکه توسعه صادرات کلوند نیازمند فروش کوتاژی ارز است، گفت: جلساتی را با بانک مرکزی داشته‌ایم تا موانع این موضوع از بین برود.

بر اساس پیشنهاد صالح هادی نیا که به عنوان رئیس مجمع در این نشست حضور داشت، مدیرهای تحلیل گروه‌های مالی به بازدید از شرکت کاشی الوند دعوت شدند که به زودی این بازدید انجام خواهد گرفت.

برگزاری مجمع کلوند بدون هیچ حاشیه‌ای، بار دیگر فرهنگ سهامداری و فرهنگ شرکت در مجمع در زیرمجموعه‌های هلدینگ شستا را با مدیریت مناسب رئیس مجمع به نمایش گذاشت. در پایان مجمع نیز، سهامداران شرکت را به خاطر عملکرد خوب در سال مالی گذشته مورد تشویق قرار دادند و مدیران شرکت نیز از صبر و همراهی سهامداران تشکر کردند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ