تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153118

رشد قابل‌توجه تقاضای محموله هوایی؛ افزایش ۱۱.۴ درصدی

رشد قابل‌توجه تقاضای محموله هوایی؛ افزایش ۱۱.۴ درصدی
تقاضا برای حمل‌ونقل محموله‌های هوایی با رشد ۱۱.۴ درصدی نسبت به سال گذشته، نشان‌دهنده بازگشت تقاضای جهانی برای تأمین کالاها و خدمات دارد.

به گزارش شهر بورس، تقاضای جهانی برای سفرهای هوایی در ماه آگوست امسال ۸.۶ درصد افزایش یافته و رکورد جدیدی در این صنعت ثبت شده است. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که این میزان تقاضا نشان‌دهنده رشد قابل‌توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد چشمگیر در ظرفیت و ضریب بار

بر اساس گزارش یاتا، کل ظرفیت سفرهای هوایی در ماه آگوست ۶.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این ظرفیت با استفاده از شاخص کیلومتر مسافر (تعداد مسافران ضربدر مسافت طی شده) اندازه‌گیری می‌شود و به ۸۶.۲ درصد رسیده که به عنوان رکوردی بالا در صنعت هوایی محسوب می‌شود.

تفاوت رشد تقاضای بین‌المللی و داخلی

در این مدت، تقاضای بین‌المللی برای سفرهای هوایی ۱۰.۶ درصد رشد کرده است، در حالی که تقاضای داخلی تنها ۵.۶ درصد افزایش داشته است. این اختلاف نشان‌دهنده بازگشت چشمگیر سفرهای بین‌المللی و علاقه بیشتر مردم به سفرهای خارجی پس از دوران محدودیت‌های پاندمی کرونا است.

رشد تقاضای محموله هوایی

علاوه بر افزایش تقاضا برای سفرهای مسافری، بازارهای جهانی محموله هوایی نیز در ماه آگوست رشد سالانه قوی را نشان دادند. به گزارش بیزنس، کل تقاضا برای محموله‌های هوایی که بر حسب تن-کیلومتر بار اندازه‌گیری می‌شود، در این ماه ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است. این رشد در زمینه حمل‌ونقل هوایی کالا نشان از بازگشت تقاضای جهانی برای تأمین کالاها و خدمات دارد.

خبر مرتبط
خدمات بانکی مشروط به ثبت اقامتگاه در سامانه املاک
خدمات بانکی مشروط به ثبت اقامتگاه در سامانه املاک

بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، بانک‌ها موظف‌اند برای ارائه خدمات بانکی، اطلاعات اقامتگاه مشتریان را از سامانه املاک و اسکان بررسی کنند.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات