شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 14576

راه نجات بورس از روند فرسایشی چیست؟

به گزارش شهر بورس، روند بازار در چند وقت اخیر در شرایطی شکل گرفته است که تعداد زیادی از نمادها نقدشوندگی نداشته‌اند. در برخی از روزها تنها تعدادی از نمادهای شاخص‌ساز مثبت می‌شوند و با توجه به دامنه نامتقارن، شاخص را با عملکرد سبز همراه می‌کنند اما همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش

به گزارش شهر بورس، روند بازار در چند وقت اخیر در شرایطی شکل گرفته است که تعداد زیادی از نمادها نقدشوندگی نداشته‌اند. در برخی از روزها تنها تعدادی از نمادهای شاخص‌ساز مثبت می‌شوند و با توجه به دامنه نامتقارن، شاخص را با عملکرد سبز همراه می‌کنند اما همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط موجود در بازار اینگونه توضیح می‌دهد: سهم‌های بزرگ با نقدشوندگی پایینی همراه هستند اما در مقابل تعداد بسیار زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند و نقدشوندگی آن‌ها تقریبا صفر است و حجم و ارزش معاملات مقدار پایینی را ثبت می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است باید به بخش کوچک بازار توجه شود. با انجام برخی از حمایت‌ها شامل تزریق پول‌های هرچند کم در برخی از نمادهای کوچک و دامنه نوسان برای ایجاد چرخش پول و نقدشوندگی در آن نمادها باز شود. با باز شدن دامنه نوسان و نقدشوندگی در آن نمادها باعث می‌شود اصلاح انجام بدهند و رفته رفته به روند تعادلی خود برگردند.

رضایتی عقیده دارد برای بازگشت بازار باید یک طرف بازار دچار زیان شود تا بازار بتواند به روند تعادلی خود برگردد. یا سهامداران زیانی را تجربه کنند تا نمادها باز شوند و یا با تزریق سرمایه‌های خرد از طریق شرکت‌ها و حقوقی‌ها برخی از نمادها از صف‌های فروش فاصله بگیرند.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان