تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 143452

راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا برای اربعین

راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا برای اربعین

برای نخستین بار، قطار ترکیبی تهران-کربلا برای اربعین راه‌اندازی می‌شود و با پیش‌بینی 600 هزار صندلی، زائران می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

به گزارش شهر بورس، قطار ترکیبی تهران-کربلا به زودی راه‌اندازی می‌شود. سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن، اعلام کرد که برای اربعین امسال، با احتساب قطارهای فوق‌العاده، ۶۰۰ هزار صندلی برای سفر رفت‌وبرگشت در نظر گرفته شده است.

صالحی بیان کرد که قطارهایی به‌صورت 24 ساعته از ایستگاه خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه فعال خواهند بود و دو قطار با ظرفیت 400 نفر در این مسیر فعالیت خواهند کرد. او اضافه کرد که برای زائرانی که قصد سفر از مرز غرب کشور را دارند، قطارهایی از مشهد و تهران به سمت کرمانشاه نیز پیش‌بینی شده است. البته زائران باید مسافتی را به‌صورت زمینی طی کنند تا به مرز خسروی برسند.

قطار ترکیبی تهران-کربلا از تهران به مرز شلمچه می‌رود و زائران از شلمچه تا بصره (32 کیلومتر) با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند. سپس از بصره با قطار به ایستگاه کربلا می‌رسند. صالحی توضیح داد که تبدیل قطار ترکیبی به قطار مستقیم به‌دلیل موانع متعدد، از جمله میادین مین و ساخت پل روی اروندرود، امکان‌پذیر نیست.

در سال گذشته، قیمت بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا بین 960 هزار تا 1.4 میلیون تومان و نرخ بلیت قطار تهران-خرمشهر 390 هزار تومان بود. پیش‌فروش بلیت قطار ترکیبی کربلا در اربعین سال گذشته از 29 مرداد آغاز شد.

خبر مرتبط
ارائه خدمات به زائران اربعین در سامانه بانکواره بانک توسعه تعاون
ارائه خدمات به زائران اربعین در سامانه بانکواره بانک توسعه تعاون

زائران اربعین امسال می‌توانند در سامانه بانکواره بانک توسعه تعاون از خدمات «زائر کارت» بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات